اخبار گردشگری

حضور ۸ میلیون گردشگر در کیش چقدر عملیاتی است؟

به رغم اینکه بسیاری معتقدند جزیره کیش می‌تواند قطب گردشگری ایران و حتی منطقه باشد، در حال حاضر میزان گردشگران سالانه این جزیره از دو میلیون گردشگر تجاوز نمی‌کند.

بر همین اساس امسال برای اولین بار ۲۰ آبان‌ماه به‌عنوان روز کیش معرفی شد و در برنامه‌های این روز، از بنا کردن زیرساخت‌هایی همچون تاسیس فرودگاهی تازه سخن به‌میان آمد که قرار است، تعداد گردشگران این جزیره را از دو به هشت میلیون برساند.

علیرضا قائدیان (معاون گردشگری منطقه آزاد کیش) در این باره گفت: نکته‌ای که در روز کیش به آن اشاره شد، ظرفیت ترمینالی فرودگاه است که در حال ساخت بوده و قرار است تا یک‌سال و نیم آینده آن را به بهره‌برداری برسانیم.

وی افزود: به‌طبع زمانی که ظرفیت پذیرش پرواز‌های ما در جزیره کیش افزایش پیدا کند امکانات گردشگری جزیره بهتر عرضه شده و سبب استفاده بیشتر از ظرفیت‌های پروازی جدید می‌شود. همین حالا هم در زمان‌های پر تردد و های‌سیزن، تقاضاهای زیادی برای سفر به کیش وجود دارد که به دلیل محدودیت حوزه پذیرش مسافر در ترمینال و فرودگاه فعلی، امکان سفر برای همه فراهم نیست.

معاون گردشگری منطقه آزاد کیش در ادامه بیان کرد: انشاالله با افزایش ظرفیت ترمینال در مجموعه جدید فرودگاهی، این امکان فراهم خواهد شد که بتوانیم تورهای متنوعی‌تری را تعریف کنیم و بخش خصوصی هم بتواند در این عرصه ورود پیدا کند و گردشگران متنوعی را به جزیره کیش جذب کند.

قائدیان همچنین درباره شایعات مطرح شده درباره میزبانی کیش در جام‌جهانی فوتبال قطر اظهار داشت: در جام جهانی قطر قرار است بر اساس توافق، کل کشور و به طور اختصاصی منطقه آزاد کیش به‌عنوان پشتیبان بازی‌های تدارکاتی فوتبال حضور داشته باشد.

وی افزود: همچنین وضعیتی برای ایجاد کمپ‌های قبل از مسابقات برای تیم‌هایی که در جام‌جهانی حضور دارند، پیش‌بینی شده که در حال حاضر مقدمات تفاهم‌نامه‌ آن هم انجام شده است.

معاون گردشگری منطقه آزاد کیش در ادامه بیان کرد: بر طبق همین موضوعات مجموعه سازمان منطقه آزاد کیش هم در بحث بازسازی زیرساخت‌های حوزه ورزش اهتمام ویژه دارد و امیدواریم که با نهایی شدن تفاهمات در زمان برگزاری جام‌جهانی، از آن رخداد، به عنوان فرصتی برای پذیرش گردشگر استفاده شود.