گردشگری و توریسم

گردشگران خارجی استان اصفهان 10 درصد افزایش یافت

فریدون اللهیاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: نزدیک به 400 هزار نفر گردشگر خارجی از ابتدای سال جاری تا کنون از جاذبه های تاریخی و طبیعی استان اصفهان دیدن کردند که بیشتر از کشور های اروپایی مانند فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا بودند.
وی بیشتر آنها را گردشگر فرهنگی و طبیعت گرد عنوان کرد و یادآور شد: برنامه ریزی جهت افزایش ورود گردشگر خارجی به کشور از اولویت های برنامه ششم توسعه است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اضافه کرد: ظرفیت ها در این زمینه از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تا کنون سه برابر افزایش یافته که برای توجیه این همه سرمایه گذاری نیازمند حضور قدرتمند در حوزه گردشگری خارجی هستیم.
وی با اشاره به ورود نزدیک به چهار میلیون نفر مسافر داخلی و گردشگر خارجی از ابتدای سال جاری تا کنون به استان اصفهان عنوان کرد: هدفگذاری جدید در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حضور جدی تر در بازار کشورهای آسیای مرکزی، خاورمیانه، قفقاز و شرق آسیا می باشد.
اللهیاری در ادامه افزود: استان اصفهان با بیش از 300 اقامتگاه بومگردی فعال، رتبه نخست این بخش را در کشور به خود اختصاص داده و توسعه این مهم همچنان در مناطق روستایی پیگیری می شود.
وی همچنین ظرفیت اسکان مسافر در استان اصفهان را 28 هزار تخت عنوان کرد و از افزایش این آمار تا پایان سال جاری به 30 هزار تخت با بهره برداری از طرح های جدید خبر داد.
معاون سرمایه گذاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نیز استقبال سرمایه گذاران از حوزه گردشگری در این استان را مناسب ارزیابی و از جمله به 15 هزار میلیارد ریال طرح در دست اجرا از سوی بخش خصوصی اشاره کرد.
سیدعلی صالح درخشان تصریح کرد: استان اصفهان استقبال خوبی از سوی سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری شاهد بوده و 92 طرح از جمله چند اقامتگاه سنتی و هتل سه تا پنج ستاره در دست ساخت می باشد که البته اینها سوای طرح های مرتبط با اقامتگاه های بومگردی است.
وی افزود: با ورود اقامتگاه های بومگردی به مجموعه اماکن اقامتی استان اصفهان، شاهد حضور بیشتر مسافران داخلی و گردشگران خارجی بودیم که تحولی بزرگ در این حوزه ایجاد کرد.
معاون سرمایه گذاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان همچنین به استقبال پرشور متقاضیان سرمایه گذاری در کویر مرنجاب اشاره و تاکید کرد: هر گونه فعالیت در آن منطقه بر اساس طرحی جامع باید صورت گیرد که با در نظر گرفتن همه جنبه ها جهت هدایت بخش خصوصی در دست تهیه است.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار اثر تاریخی (یک هزار و 850 اثر ملی و هفت اثر ثبت جهانی) و افزون بر 600 خانه تاریخی در کانون توجه علاقه مندان حوزه گردشگری، باستان شناسی، معماری و هنر است.
7472/8123

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


استان اصفهان