گردشگری و توریسم

مجوز 48 خانه مسافر در استان مرکزی صادر شده است

سید«حسن حسینی» روز ]چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیشترین شمار خانه مسافرهای استان مرکزی در شهرستان محلات برای استفاده از ظرفیت آبگرم در این شهرستان است.
وی اظهار داشت: خانه مسافر به مکانی اطلاق می شود که فضای داخلی آن به سبک مدرن در محل خوش آب و هوای روستا و شهر ساخته می شود و بوم گردی همان خانه های قدیمی روستا است که با ساختار معماری قدیمی و با غذای های محلی از گردشگران پذیرایی می شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: توسعه اقامتگاه بوم گردی از اولویت سازمان میراث فرهنگی است و برای تبدیل خانه مسافر به بوم گردی با بهره برداران همکاری می کند.
حسینی افزود: توسعه خانه مسافرها همواره مورد اعتراض جامعه هتلداران بوده است زیرا با راه اندازی آن ها حجم اقامت در هتل ها کاهش می یابد.
وی اظهار داشت: داشتن مجوز و پروانه ساخت شهرداری و دهیاری و همچنین داشتن شرایط و ضوابط انتظامی و بهداشتی از جمله شرایط راه اندازی خانه مسافر است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: از دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی و معتمدان محلی تقاضا می شود تا نسبت به شناسایی و معرفی خانه های مسافر غیرمجاز و معرفی آنان به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی و یا ادارات شهرستانی در سطح استان همکاری کنند.
بیش از 2 هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که 850 اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
6991/6013/

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


خانه مسافر


استان مرکزی