گردشگری و توریسم

گردشگری مرنجاب، فرصتی برای توسعه آران و بیدگل است

به گزارش خبرنگار ایرنا، فریدون اللهیاری شامگاه سه شنبه در جلسه کارگروه توسعه مرنجاب در فرمانداری آران و بیدگل بیان کرد: عزم جدی بین مدیران و مردم این شهرستان برای رونق گردشگری وجود دارد که می تواند در توسعه همه جانبه این شهرستان موثر باشد.
وی افزود: اقدام هایی برای ساماندهی کویر مرنجاب در جریان است که به صورت ویژه با 2 رویکرد سرمایه گذاری و مدیریت شرایط کنونی تا 2 ماه آینده نهایی خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان یادآور شد: کویر مرنجاب در گذشته بدون تمهید زیرساخت ها و برنامه ریزی به عنوان منطقه نمونه گردشگری تعریف شده و با تبلیغات گسترده، میزبان حضور هزاران گردشگر بوده که به یک شرایط بحرانی تبدیل شده است.
وی اضافه کرد: ساماندهی کویر مرنجاب تنها با ورود میراث فرهنگی امکان پذیر نیست؛ باید همه دستگاه ها پای کار آمده و زیرساخت ها را فراهم کنند تا میراث فرهنگی بتواند با نظارت بیشتر به جذب بیشتر گردشگران و سرمایه گذاران کمک کند.
فرماندار آران و بیدگل نیز با اشاره به ضرورت راه‌اندازی کریدور گردشگری در شهرستان آران و بیدگل گفت: تعریف و تبیین این مهم به مثابه نقشه راه گردشگری است و باید هر چه زودتر عملیاتی شود.
اسماعیل بایبوردی عنوان کرد: گردشگری نوعی سرمایه گذاری و گردشگر فرصتی است که می تواند درآمد و اشتغال پایدار را تامین کند و در این راستا باید زیرساخت های گردشگری از نقطه ورودی شهرستان تا انتهای حوزه استحفاظی آران و بیدگل در کویر تمهید شود.
وی با اشاره به اولویت ساماندهی مرنجاب افزود: مدیر اجرایی از سوی فرمانداری برای منطقه مرنجاب تا 2 هفته آینده معرفی خواهد شد تا با استفاده از ظرفیت همه دستگاه ها، این منطقه گردشگری را ساماندهی کند.
فرماندار آران و بیدگل تصریح کرد: فراهم کردن زیرساخت اینترنت، ایجاد کیوسک های تلفن و فانوس های جهت نما در منطقه کویری مرنجاب ضروری است که البته نصب آنتن های تلفن همراه از ماه گذشته با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، آغاز شد و امید می رود بزودی مردم شاهد بهره برداری از آن باشند.
وی همچنین ایجاد مجتمعی تجاری- گردشگری در آران و بیدگل را ضروری دانست و تاکید کرد: راه اندازی مجموعه های تجاری با امکانات سالن های غذاخوری، فضاهای تفریحی، مغازه های فروش محصولات محلی، صنایع دستی و نمایشگاه فرش می تواند به رونق بیشتر اقتصاد جامعه محلی و افزایش زمان ماندگاری گردشگران در این شهرستان کمک کند.
شهردار آران و بیدگل نیز در این جلسه گفت: مشکلات کنونی مرنجاب ناشی از نبود تصدی امور در دست متولیان است و این مجموعه بارها درخواست مدیریت این منطقه گردشگری کرد.
محمد رمضانی عنوان کرد: شهرداری آران و بیدگل به دنبال دریافت مجوز شرکت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است که تا یک ماه آینده دریافت می شود و به کمک رونق این حوزه در شهرستان می آید.
به گزارش ایرنا، منطقه نمونه گردشگری مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل جزو بکرترین و زیباترین کویرهای کشور است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می شود.
مرنجاب با برخورداری از ظرفیت فعالیت هایی مانند کویرنوردی، آفرود، موتورسواری، سافاری، شترسواری و اسکی روی شن و ماسه، سالانه میزبان دهها هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی است.
7472/8123

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


مرنجاب


آران و بيدگل