اماکن دیدنی ایران

بهره‌برداری از بزرگترین شهربازی خاورمیانه در سال آینده

مدیر شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان زرندیه با بیان اینکه بزرگترین شهربازی خاورمیانه به صورت مجزا برای آقایان و بانوان سال آینده در سرزمین ایرانیان افتتاح خواهد شد.

ایسنا: سید احمد موسوی در آیین افتتاح نمایشگاه توانمندی های اقتصادی و سرمایه گذاری زرندیه گفت: شهر آیلند به عنوان یکی از بزرگترین و منحصر بفردترین نقاط کشور با وسعتی بالغ بر ۱۷۰۰ هکتار و ۲۵ نوع کاربری گزینه مناسبی با کاربری های گوناگون برای سرمایه گذاری است. این شهر جدید پذیرای سرمایه های کوچک و بزرگ است و مجموعه های ورزشی شامل پیست های ورزشی گوناگون در این شهر توانسته آیلند را به مجموعه ای با کاربری ورزشی در کشور تبدیل کند.

موسوی به قابلیت برگزاری مسابقات ملی و جهانی با ظرفیت جذب ۲۵۰ هزار تماشاگر در هر مسابقه ورزشی در این شهر اشاره کرد و گفت: اجرای پارک علم و فناوری با توجه به نیاز جامعه به رویکردهای علمی و پژوهشی از جمله طرح‌های در دست اجراست که هم اکنون در حال ساخت است و فرصت مغتنمی برای شرکت های دانش بنیان برای عملیاتی کردن ایده های آنان است که از تمامی زیرساخت های لازم برخوردار است.

وی دهکده سلامت آیلند را از دیگر طرح های در دست اجرا عنوان کرد و گفت: این شهر پذیرای سرمایه گذاران در حوزه سلامت و بهداشت کشور است. برخورداری این شهر از منطقه ویژه اقتصادی از دیگر مزیت های تسهیل در سرمایه گذاری است و موجب رونق صادرات شده است و مجموعه انبارهای گمرکی موجود در آن موجب شده است تا روند صادرات رونق بیشتری بگیرد.

موسوی گفت: شعار شهر آیلند شهری به سبک فرداست و این شهر با بهره گیری از فناوری های نوین و استفاده از نظرات نخبگان و دانشمندان طراحی و احداث می شود. اولویت ما ایجاد و توسعه اشتغال است و با جذب سرمایه گذار روند توسعه این منطقه را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با جذب سرمایه‌گذاران و راه‌اندازی سرزمین ایرانیان بتوان جایگزین مناسبی برای سفرهای تفریحی، ورزشی، سیاحتی، گردشگری و… خارجی ایجاد کرد و گفت: این منطقه دارای 24 پروژه در ابعاد استاندارد جهانی است که باعث کارآفرینی و اشتغالزایی در سطح کشور می‌شود.

به گفته وی، کسب درآمدهای ارزی و جلوگیری از خروج ارز، جذب سرمایه‌گذار خارجی، اثبات توانمندی‌های شرکت در اجرای پروژه‌های عظیم، دستیابی به سرمایه‌گذاری گردشگری خارجی، ایجاد امکانات سرمایه‌گذاری، ایجاد امکانات لازم فرهنگی، ورزشی، تفریحی، گردشگری، توریستی و سیاحتی و… از مهمترین اهداف شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان است و اخذ مجوزهای لازم، افتتاح منطقه ویژه اقتصادی، راه‌اندازی پیست‌های موتورسواری، اتومبیلرانی و دوچرخه‌سواری، از جمله فعالیت‌های انجام شده این شرکت است.

سعید فرخی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی نیز در این آیین گفت: شرایط خاصی در اقتصاد کشور ایجاد شده و یک جنگ ناخواسته اقتصادی به کشور ما تحمیل شده است و باید مانند جنگ نظامی با همدلی و هماهنگی و با پرهیز از منازعات بیهوده و دعواهای بی‌ثمر به دنبال اهداف متعالی باشیم. دولت وظیفه دارد با حمایت قاطع از تولید و فعالان اقتصادی در راستای دستیابی به این آینده روشن تلاش کند.

فرخی، زرندیه را قطب سرمایه گذاری استان مرکزی دانست و گفت: حجم، تنوع و ظرفیت سرمایه گذاری در زرندیه در استان بی‌نظیر است و امیدواریم بتوانیم به خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه سرزمین ایرانیان در شهر جدید آیلند بزرگترین قطب گردشگری و سرمایه گذاری با کاربری های گوناگون در کشور است، گفت: فرصت های سرمایه گذاری این شهرستان را باید به تمام کشور و حتی به جهان عرضه کرد و این نمایشگاه فرصتی برای تبیین فرصت های سرمایه گذاری و زمینه ساز ‌حضور موفق سرمایه گذاران در بازارهای جهانی است.

فرخی گفت: این نمایشگاه باید در سالهای آینده پربارتر و با زیرساخت های بیشتر برپا شود تا بتوان زرندیه را به عنوان نقطه مطلوب سرمایه گذاری به دنیا معرفی کرد. فرصت بالقوه زرندیه بویژه در سرزمین ایرانیان به عنوان بزرگ‌ترین منطقه گردشگری باید به خوبی تبیین شود. انتظار سرمایه‌گذاران ارائه بهترین خدمات از سوی دولت است که باید همه دستگاه‌های اجرایی در این خصوص تلاش مضاعف کنند.

وی، اولین نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی زرندیه را موجب تقویت امیدواری در بین مردم و ‌فرصت های سرمایه گذاری ارائه شده در این نمایشگاه را گوشه‌ای از ظرفیت های سرمایه گذاری زرندیه دانست و افزود: حضور سرمایه گذارانی از اقوام مختلف در این نمایشگاه نشان از پویایی اقتصاد استان و کشور دارد.

هادی فدایی، فرماندار زرندیه نیز گفت: زرندیه دارای ظرفیت بالایی در تولید محصولات صنعتی و کشاورزی و قطب تولید محصولات باغی و زراعی در استان مرکزی است.

وی ادامه داد: جمعیت کارگری ۱۸ هزار نفری شهرستان بیانگر آن است که زرندیه یک شهرستان تولیدکننده است.

وی با بیان اینکه فعالان اقتصادی زرندیه با وجود سختی های کار و مشکلات اقتصادی با تمام توان فعالیت می کنند تا اشتغال حفظ شود و رونق اقتصادی را شاهد باشیم، افزود: فعالیت هشت هزار نفری جمعیت شهرستان در حوزه صنایع نشان از حضور موفق زرندیه در عرصه صنعت، به نسبت جمعیت آن دارد. بزرگترین مراکز عشایری استان در شهرستان زرندیه قرار دارد و در شهرهای مامونیه زاویه و پرندک شاهد استقرار و فعالیت پویای شهرک های صنعتی هستیم. بزرگترین باغات پسته ارگانیک کشور نیز در زرندیه واقع است و این شهرستان سهم بالایی در تولید پسته و سایر محصولات باغی و زراعی دارد.

به گفته وی، حدود ۵۰ سرمایه گذار در غرفه‌های گوناگون این نمایشگاه به معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود در حوزه های صنعتی، کشاورزی و گردشگری پرداخته‌اند.