اخبار گردشگری

تعریف محور جدید گردشگری در اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل استراتژی جدید توسعه گردشگری این استان را محور شمال به جنوب عنوان کرد.

نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی استان در جلسه بررسی طرح های ساماندهی مناطق نمونه گردشگری فندقلو و ازناو تصریح کرد: در گذشته توسعه گردشگری اردبیل در محور شرق به غرب تعریف شده بود.

رویکرد جدید اداره کل حتی در تعریف پروژه های سرمایه گذاری توجه به محور شمال به جنوب است و در مطالعه 25 سایت گردشگری سطح استان نیز این مهم مورد توجه قرار گرفته است.

این استان از معدود مناطقی است که در سه حوزه میراثی، صنایع دستی و گردشگری توانمندی های قابل توجهی دارد و در توسعه گردشگری محور شمالی جنوبی استان ضروری است این توانمندی مورد توجه قرار گیرد.

با توجه به حجم موافقت اصولی های صادره و تسهیلات اعطایی پیش بینی شده سال 98 اردبیل به کارگاه پروژه های عمرانی در بخش گردشگری تبدیل شود.

در کنار مطالعه مناطق نمونه گردشگری، زیرساخت هایی نیز به منظور تقویت مناطق تعریف شده و از جمله بهره برداری از خط ریلی اردبیل خود فرصتی برای رونق گردشگری خواهد بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل همچنین به برنامه ریزی برای رونق آبدرمانی ها اشاره و تاکید کرد: یکی از مهمترین توانمندی های استان وجود 110 چشمه آبگرم و سرد است و در نظر داریم به جای استفاده به شکل استخر شنا، به معنی واقعی کلمه مجتمع های آبدرمانی را توسعه دهیم.

در آینده نزدیک پیست های اسکی، پل های معلق و بوم گردی های متعدد در سطح استان احداث می شود و به منظور رونق تاسیسات از نظرات مشاوران پروژه ها به صورت کاربردی و عملیاتی بهره مند خواهیم شد.

در این جلسه همچنین معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز به ساماندهی سایت های گردشگری تاکید کرد.

ناصر محمودی متذکر شد: در سال های گذشته شاهد خلا مطالعه و تدوین نقشه راه ساماندهی تاسیسات گردشگری بودیم که به منظور رفع آن مطالعه در 25 سایت آغاز شده است.

در فاز نخست هفت سایت برای مطالعه به مشاور سپرده شده که از جمله ازناو خلخال و فندقلو نمین است.

به گفته معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نتیجه این مطالعات می تواند در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.