گردشگری و توریسم

مدیرعامل موزه سینما تودیع و سرپرست جدید معارفه شد

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری در ابتدای این مراسم، حیدری خلیلی فعالیت‌های یک‌سال اخیر موزه سینما را در عرصه علمی و پژوهشی تاثیرگذار دانست و گفت: علیرضا قاسم‌خان در حوزه‌های علمی، پژوهشی و همچنین حرفه‌ای سینما و تهیه‌کنندگی، فرد باتجربه و خوش سابقه‌ایست. از این رو، فعالیت‌هایی که ایشان در مدت مدیریت خود در موزه سینما اجرا کرده‌اند، دستاوردهای خوب و تاثیرگذاری به همراه داشته است.
وی ادامه داد: مجمع سالانه موزه سینما مربوط به سال های 94 و 95 با پیگیری آقای قاسم‌خان برگزار شد و به تأیید هیأت امنای موزه رسید و ارائه گزارش‌های مجمع سالانه 1396 گواه این است که در این مدت کوتاه، نظم مالی خیلی خوبی در موزه سینما استوار شد که وظیفه خود می‌دانم از مدیرعامل، مدیران و دیگر کارکنان موزه سینما قدردانی کنم چراکه اگر این همدلی نبود، به این دستاورها و توفیقات دست پیدا نمی‌کردیم و این جای شکر و امیدواری به آینده موزه دارد.
حیدری‌خلیلی با تاکید بر استمرار تلاش‌ها برای تحقق اهداف موزه و دست‌یابی به موفقیت‌های بیشتر بیان کرد: موزه سینما و فیلم‌خانه ملی ایران در صیانت از آثار، اسناد و مدارک سینمایی کشور، از خانواده مهم سازمان سینمایی و این دو مجموعه مکمل یکدیگر، هم‌سو و هم‌راستا هستند. از این رو، اگر موزه سینما و فیلم‌خانه هماهنگ‌تر شوند، کارها دقیق‌تر و بهتر پیش می‌رود.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی ادامه داد: حفاظت و غنی سازی اسناد، مدارک و میراث سینمایی از مأموریت های اصلی موزه سینما و فیلم خانه ملی ایران است که در این راستا تمرکز اصلی فیلم‌خانه بر انجام وظایف آرشیوی و تمرکز موزه سینما برانجام وظیفه معرفی و ترویج میراث سینمایی کشور است.
وی با اشاره به قانون منع بکارگیری بازنشستگان در اداره امور دولتی، افزود: با توجه به اینکه مدیران بازنشسته باید جایگاه مدیریتی را به افراد شاغل و غیر بازنشسته تحویل دهند، پس از ابلاغ این مصوبه از سوی دولت، آقای قاسم‌خان از مدت ها پیش، پیش‌قدم بود که این قانون را ملاک بگیریم تا افراد جوان‌تر و باتجربه‌تر سکان هدایت موزه سینما را به دست بگیرند.
حیدری خلیلی تاکید کرد: قاسم‌خان از اعضای خانواده سینمای کشور است، از این رو به گفته رئیس سازمان سینمایی کشور، سازمان این سرمایه خوب را رها نمی‌کند و از تجربیات ایشان بهره می‌برد. ما به پیشنهاد جناب قاسم‌خان احترام گذاشتیم و بهترین تصمیم را گرفتیم؛ و آن‌هم انتخاب سرکار خانم لادن طاهری برای سرپرستی موزه سینماست.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی، مدیرکل فیلم‌خانه ملی ایران را فردی شایسته و امانت‌دار توصیف کرد و در این خصوص گفت: خانم طاهری سال‌های بسیاری در عرصه سینمایی کشور خدمت کردند. ایشان از مدیران باتجربه و خوش‌سابقه سازمان هستند که به دلیل سابقه مفید و موثری که دارند و همچنین تناسب و ارتباطی که در فعالیت‌های فیلم‌خانه و موزه وجود دارد، بهترین گزینه برای سرپرستی موزه سینما هستند تا فعالیت های موزه ادامه یابد و هیأت امنا نیز در فرصت مناسب، انتخاب نهایی خود را برای مدیرعامل جدید موزه اعلام کند.
وی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه سینما ثابت کرده قدردان مدیران خوش سابقه خود است، افزود: در مشورت‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌سازی‌های مرتبط با موزه سینما از تجربه‌های آقای قاسم‌خان بهره خواهیم برد و فعالیت‌های موزه با قدرت و تدبیر ادامه خواهد داشت.
در ادامه علیرضا قاسم‌خان، ضمن قدردانی از اعتماد سازمان سینمایی و مدیران و کارکنان موزه سینما، در سخنانی کوتاه گفت: در یک‌سالی که گذشت سعی بر آن بود تا ماهیت و کارکرد اصلی موزه سینما احیا و امور پژوهشی و علمی جدی‌تر دنبال شود که با همدلی همکاران من در موزه سینما این امر محقق شد و از این بابت خداوند متعال را شاکرم.
حیدری خلیلی در پایان این مراسم گفت: جابجایی مدیریت موزه سینما هیچ خلل و توقفی در مأموریت ها و فعالیت های موزه ایجاد نخواهد کرد و فعالیت های موزه سینما با قوت بیشتر وطبق برنامه جامع سازمان سینمایی ادامه خواهد داشت.
در ادامه این مراسم، لادن طاهری، مدیرکل فیلم‌خانه ملی ایران و سرپرست موزه سینما از محروم شدن موزه از حضور قاسم‌خان ابراز تاسف کردو افزود: با توجه به شخصیت حقیقی و پژوهشی او خوشحالم که سازمان سینمایی خود را از این سرمایه محروم نمی‌کند.
طاهری ادامه داد: نزدیک به 30 سال با آقای قاسم‌خان در بخش‌های مختلف همکاری داشته‌ام. من هم بسیار خوشحال هستم که سینمای کشور یک چهره محترم پژوهشی دارد که می‌توانیم از تجربیات چندساله ایشان در پیشبرد اهداف و برنامه‌ها بهره ببریم.
وی گفت: مدتی که آقای قاسم‌خان به مدیرعامل موزه سینما بودند، کارهای بسیاری انجام دادند تا امور موزه نظم و ترتیب بسیار خوبی بگیرد از این رو، این فعالیت‌ها به من و دیگران در ادامه تحقق اهداف موزه، کمک می‌کند و مسیر را راحت‌تر و هموارتر، چرا که ایشان کارهای سخت را انجام داده‌اند.
برپایه این گزارش، علی عرفانی مدیر اداری و مالی، باقر افروزی مدیر پشتیبانی، سارا خداکرمی مدیر روابط عمومی، آیت‌اله ملک‌نیا سرپرست سالن‌های سینما، حسین پوربایرامسرپرست حراست، سارا حیدری سرپرست نمایشگاه‌ها، هانیه تقی‌زاده سرپرست آرشیو و رضا جوشنی مسئول بخش پژوهش موزه سینما، در این مراسم حضور داشتند.
فراهنگ**9246** 9053

انتهای پیام /*


فرهنگي


موزه سينما


توديع و معارفه


قاسم خان