گردشگری و توریسم, گردشگری ورزشی

20 طرح جامع گردشگری در استان اردبیل اجرا می شود

نادر فلاحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها با هدف خروج گردشگری استان ار تک فصلی مد نظر قرار گرفته و با اجرای آنها تمام شهرستان ها از زیرساخت های گردشگری برخوردار خواهند شد.
وی بیان کرد: برای هر منطقه از استان طرح های ویژه ای تعریف شده و بعنوان نمونه در شهرستان گرمی طرح جامع گردشگری دریاچه گیلارلو ، در خلخال طرح جامع منطقه ازناو و اندبیل و در شهرستان کوثر هم طرح جامع آبدرمانی گیوی در دست تهیه است.
فلاحی اضافه کرد: برای هریک از شهرستان های استان طرح های جداگانه ای تهیه شده تا تا گردشگری استان از شمال تا جنوب بطور یکسان توسعه یابد.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در شهرستان های پارس آباد و بیله سوار با توجه به آب و هوای معتدل طرح ‘بهار در زمستان’ تعریف شده و می توان در فصل سرد سال جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی و ورزشی را در این شهرستان ها برگزار کرد و همچنین می توان توریسم عشایری در این مناطق را راه انداخت.
وی افزود: در شهرستان خلخال طرح های پل معلق و بوم گردی در دست اجراست و در شهرستان کوثر هم توجه خاصی به آبگرم معدنی این شهرستان و افزایش امکانات رفاهی شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: همواره گردشگری استان اردبیل تک فصلی و بیشتر به تابستان و عید نوروز محدود بوده و تلاش شده با اجرای این طرح ها گردشگری استان از تک فصلی خارج شود.
پل معلق مشگین شهر ، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی و وجود پیست اسکی آلوارس در 12 کیلومتری سرعین و شهر چشمه های بهشتی از جاذبه های گردشگری ، ورزشی استان اردبیل است.
مجموعه تاریخی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به عنوان نگین بناهای باستانی استان ، بقعه شیخ کلخوران متعلق به امین الدین جبرئیل پدر شیخ صفی الدین اسحق جد سلاطین صفوی واقع در روستای کلخوران ، خانه ارشادی ، حمام ملاهادی ، برج شاطر ، پل هفت چشمه ، مجموعه بازار تاریخی و مسجد جمعه از دیگر جاذبه های اردبیل هستند.
همچنین مقبره شیخ حیدر ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، سنگ نبشته های ساسانی ، قلعه های دیو ، قهقهه و کهنه در مشگین شهر ، قیز قلعه و شاه تپه در گرمی ، حمام سنگی در کوثر ، قلعه بوینی یوغون در نیر ، هفت تپه در خلخال و بناهای باستانی بازمانده از دوره های مختلف در گوشه و کنار این خطه نمونه هایی از تاریخ و فرهنگ این دیار است.
دهکده صخره ای باستانی ویند کلخوران ، تپه های باستانی آناهیتا ، گورستان سنگی پیرازمیان ، کلیسای مریم مقدس ، کاروانسرای شاه عباسی ، شهر یئری ، شیروان دره سی ، عمارت آقازاده اردبیلی ، منطقه گردشگری کپز و ازناو ، منطقه حفاظت شده آق داغ ، ژئوپارک دربند مشکول ، گیلوان ، آبشارهای سردابه ، گورگور ، شورشورنه ، آق بلاغ (سیبیه خانی) ، دیز و نره گر و غارهای تاریخی لاهرود و هفت خانه از دیگر آثار قابل توجه هستند.
7110/ 1257

انتهای پیام /*


اقتصاد


گردشگری


اردبیل


تک فصلی