گردشگری و توریسم

تخریب بناهای تاریخی بوشهر توجیه پذیر نیست

به گزارش ایرنا، اکبر توسلی روز دوشنبه در بازدید از عمارت شاهدخت بوشهر که بخشی از آن طی بارندگی هفته گذشته فرو ریخت افزود: شهر بدون تاریخ، شهر بدون آینده است از این رو حفظ و نگهداری بافت و بناهای تاریخی و فرهنگی در هر شهر یکی از مسائل ضروری است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی یادآورشد: بافت تاریخی شهر بوشهر میراث عظیم و گران‌بهایی است که می‌تواند منبع و منشا تولید فرهنگ و ثروت برای این شهر شود.
توسلی اضافه کرد: برخی با بی‌اهمیتی زخم‌های را به این بافت وارد می‌کنند و با بی‌اهمیتی و تعلل در پی انتظار نابودیش می‌نشیند.
عضو شورای اسلامی شهر بوشهر با اشاره به فرو ریختن عمارت شاهدخت بوشهر ادامه داد: این عمارت بعنوان نخستین سینمای شهر بوشهر که جزو اولین سینماهای کشور نیز محسوب می‌شد با سهل‌انگاری توجیه ناپذیر فرو ریخت.
توسلی بیان کرد: توقع آن بود که قبل از ریزش و مخروبه شدن این بنا مدیران متولی اقدام به مرمت این بنا کنند نه اینکه در مصیبت فرو ریختنش به سوگواری نشینند.
عمارت شاهدخت تا 2سال پیش از انقلاب اسلامی به عنوان مدرسه دبستان دخترانه مورد استفاده بود و پس از انقلاب اسلامی نیز این بنا محل سکونت برخی افراد مهاجر مناطق جنگی شد.
مالکیت چهار دانگ از عمارت شاهدخت واقع در محله کوتی بوشهر به نام میراث فرهنگی و 2 دانگ دیگر بنا مالک شخصی دارد.
بیش از 10 درصد از مدرسه تاریخی شاهدخت حدود چهار سال قبل، به خاطر شکاف‌های عمیقی که در بدنه آن به وجود آمده بود، فرو ریخت و در هفته گذشته نیز 30 درصد دیگر این بنا ریزش کرده است.
7212/6045

انتهای پیام /*


فرهنگی


بافت قدیم


عمارت


سینما