گردشگری و توریسم

پنج شرکت خارجی در نمایشگاه گردشگری پارس شیراز حضور دارند

به گزارش ایرنا مصیب امیری، یکشنبه در نشست هماهنگی عوامل اجرایی نمایشگاه گردشگری پارس بیان داشت: با توجه به اینکه این استان به عنوان پایلوت گردشگری سلامت در کشور انتخاب شده است، امسال یکی از محورهای اصلی نمایشگاه گردشگری پارس به موضوع سلامت اختصاص دارد و امید است که بیمارستان های دارای بخش بین الملل، با قدرت در این نمایشگاه شرکت کنند.
وی، از گردشگری مذهبی به عنوان دیگر محور اصلی این نمایشگاه یاد کرد و گفت: وجود بارگاه ملکوتی احمد بن موسی شاهچراغ (ع)، حرم مطهر علی بن حمزه (ع)، مساجد تاریخی عتیق، وکیل و نصیرالملک، فرصتی مناسب برای رایزنی متولیان این اماکن با نمایندگان دیگر استان های کشور به ویژه نمایندگان شهرهای قم، مشهد و کشور عراق برای تبادل گردشگر مذهبی خواهد بود.
او اظهار داشت: با توجه به اینکه برگزاری اینگونه نمایشگاه ها به عنوان منبعی مهم برای جذب گردشگر به شمار می آید
تمام تلاش عوامل اجرایی این نمایشگاه بر این اساس است که با نمایش هر چه بهتر توانمندی های حوزه مختلف گردشگری، ضمن رونق بیش از پیش این صنعت در استان، این نمایشگاه را در تقویم رویدادهای بین المللی سازمان جهانی جهانگردی به ثبت برسانیم.
امیری، حوزه گردشگری را یکی از محورهای رشد و توسعه اقتصادی دانست و گفت: فعالان در بخش دولتی و خصوصی، موظف به حمایت از رویدادهای گردشگری برای دستیابی به اهداف اقتصادی آن هستند.
این مقام مسئول، همچنین به جایگاه تاثیرگذار آژانس های خدمات مسافرتی به عنوان یکی از مهمترین نقش آفرینان در صنعت گردشگری اشاره و بیان کرد: این آژانس ها باید با تهیه بسته های متنوع سفر و ارایه هدفمند آن به بازدید کنندگان از این نمایشگاه، زمینه پویایی و رونق گردشگری این استان را فراهم کنند.
محمود فخری، رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری فارس، نیز با اعلام حمایت متولیان آژانس های مسافرتی این استان از برگزاری هر چه باشکوه تر نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس در شیراز، بر حضور پُر رنگ این صنف در نمایشگاه امسال، همانند سال 96 اشاره کرد.
دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس از بیست و یکم لغایت بیست و چهارم آذرماه 97 از ساعت 16 الی 22 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی فارس واقع در شهرک گلستان شیراز پذیرای علاقه مندان است.
9873 /6118

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


نمايشگاه گردشگري


شيراز