گردشگری و توریسم

یک مسئول: خروج آثار تاریخی از فهرست ملی کاهش یافته است

محمدحسن طالبیان روز شنبه در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرای پروژه ساماندهی پیشخوان آرامگاه فردوسی در مشهد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه پرونده های ثبت ملی در گذشته نقص هایی داشت، این موارد در حال رفع هستند بنابراین درخواستهای کمتری به دستگاه قضایی برای خروج از ثبت ملی اعلام می شود.
وی بدون اشاره به آمار در این خصوص، ادامه داد: از جمله این مشکلات می توان به ابلاغ نشدن حکم ثبت ملی به مالک و یا کمبود برخی مدارک اشاره کرد که در حال برطرف شدن هستند.
معاون سازمان میراث فرهنگی گفت: طی هماهنگی و در قالب مذاکراتی با قوه قضاییه خواستار توجه بیشتر آنان به ارزشها، هویت تاریخی و آثار تاریخی به عنوان شناسنامه ملی شده ایم و امیدواریم این همدلی بیش از گذشته محقق شود.
وی افزود: در هیچ کجای دنیا آثار تاریخی ملی توسط دستگاه متولی خریداری نمی شود بلکه این مردم هستند که در نگهداری از آثار تاریخی نقش آفرینی می کنند. تاکنون 32 هزار اثر تاریخی و فرهنگی ایران در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند.
او گفت: رویکرد کنونی سازمان میراث فرهنگی در حوزه ثبت آثار تاریخی، ثبت آنها به همراه حریم آثار در فهرست ملی است تا به این ترتیب از بروز برخی مشکلات و تعرضات به آنها جلوگیری شود.
7496/1858

انتهای پیام /*


فرهنگی


سازمان میراث


آثار ملی


خروج از فهرست ثبتی