گردشگری و توریسم

تورهای گردشگری در کردستان حمایت می شوند

به گزارش ایرنا، حمید اسکندری روز جمعه در اختتامیه همایش سه روز راهنمایان حرفه ای تورهای گردشگری کشور در سنندج اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی به تورهایی که توسط شرکت های خدماتی مسافرتی و راهنمایان حرفه ای برگزار می شود حمایت های ویژه ای از جلمه ارائه تخفیف های مخصوص در محل های تحت مدیریت ارائه می کند.
وی گردهمایی راهنمایان حرفه ای را گامی مثبت در معرفی توانمندی های گردشگری کشور اعلام کرد و افزود: همایش سه روزه سنندج اولین دورهمی راهنمایان حرفه ای کشور است و انتظار می رود این دوره برای گسترش و توسعه گردشگری به صورت متوالی برگزار شود.
اسکندری تاکید کرد: انتظاری که از راهنمایان حرفه ای است اینکه کردستان و بازدید از پتانسیل های گردشگری آن را در تورهای گردشگری قرار داده و بخشی از گردشگران را به سمت استان کردستان هدایت کنند.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی سنندج نیز در این آیین گفت: گردشگری در دنیا ضامن صلح و پیشرفت است و راهنمایان گردشگری می توانند به عنوان سربازان جنگ نرم معرف فرهنگ صلح دوستی ایران در جامعه جهانی باشند.
محمدنجیب آداک اظهار داشت: با توجه به وضعیت کنونی جامعه در حوزه اقتصادی تمام افراد جامعه برای رفع چالش های آن مسئول هستند و بخش خصوصی از جمله فعالان گردشگری باید جایگاه خود در این بخش به خوبی پیدا کنند.
وی با اشاره به اینکه با توسعه فعالیت های گردشگری می توان خروجی آن را در اعتلا و توسعه اقتصادی جامعه دید، افزود: برای رسیدن به این منظور باید سعی کرد گردشگری در کشور صاحب سازمانی منسجم چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی شود تا بتوان زیر مجموعه ها و صنوف آن را رتبه بندی کرد.
آداک یادآور شد: همچنین وزارت آموزش عالی و آموزش و پرورش باید نگاه خود به بخش صنعت گردشگری را عوض کرده و در تمام رشته واحدها درسی تخصصی ویژه توسعه این صنعت را بگنجانند.
وی با اشاره به اینکه یکصدا نبودن جامعه گردشگری و حوزه راهنمایان حرفه ای گردشگری در ایران یکی از چالش های این صنعت است، اضافه کرد: عظمت تاریخ و طبیعت گردی ایران به قدری بالاست که می توان با یکدل بودن تمام فعالان، سلایق مختلف را دور هم جمع و به نفع کشور کار کرد.
رئیس هیات مدیره جامعه حرفه ای راهنمایان گردشگری کردستان نیز در این آیین گفت: همایش راهنمایان حرفه ای گردشگری کشور در سنندج به مدت سه روز از 23 تا 25 آبان با حضور 70 راهنمای گردشگری برگزار شد.
کیوان مشیرپناهی اظهار داشت: این راهنمایان از استان های خراسان شمالی، اضفهان، شیراز، کرمان، زنجان، کرمانشاه و کردستان بودند و در کارگاه های مناسک هند، اروپا گردی، کتیبه خوانی ایرانی، معرفی قنات ها و تورهای نوروزی ایران شرکت کردند.
وی افزود: توسعه گردشگری کردستان با تاکید بر معرفی ظرفیت های این استان از دیگر اهداف برگزاری این همایش سه روزه بود.
به گزارش ایرنا، کردستان دارای یک هزار و 520 اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی است که 878 اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده که شامل 773 اثر غیر منقول (آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، 20 مورد میراث طبیعی، 62 مورد میراث معنوی و 23 مورد میراث منقول است.
3034/9102

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


ميراث فرهنگي


راهنماي تور