گردشگری و توریسم

سرمایه گذاران گردشگری کردستان 270 میلیارد ریال تسهیلات گرفتند

حمید اسکندری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان تسهیلات، 20 میلیارد ریال به 12 سرمایه گذار در بخش بومگردی پرداخت شد.
وی اضافه کرد: همچنین در این مدت 19 موافقت اصولی در زمینه های مختلف ایجاد مجتمع های گردشگری و اقامتگاه بومگردی برای متقاضیان صادر شده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان افزود: در همین مدت، 2 دفتر خدمات مسافرتی در استان تعلیق و یک دفتر هم در حال تعلیق است ضمن اینکه مجوز سه دفتر بخش خصوصی و فارغ التحصیلان بخش گردشگری نیز صادر شد.
وی یادآور شد: در یکسال اخیر دفاتر خدمات مسافرتی را مجاب به ارائه گزارش عملکرد فصلی کردیم تا دفاتر غیرفعالی که مانع از حضور بخش خصوصی توانمند شده اند شناسایی و مجوز آنها باطل شود.
اسکندری تاکید داشت: امسال برای اولین بار مجوز شرکت حمل و نقل گردشگری در استان با ناوگانی عالی و قوی که تمام وسیله های نقلیه آنها کمتر از هفت سال عمر دارند، صادر شده است.
وی از رشد 70 درصدی آموزش به اقشار مختلفی که به هر نوعی با گردشگری در ارتباط بودند خبرداد و گفت: به مردم مناطق گردشگر پذیر استان آموزش داده شده که گردشگران را فرصتی برای ایجاد ثروت و اشتغالزایی بدانند.
به گزارش ایرنا، کردستان دارای یک هزار و 520 اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی است که 878 اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده که شامل 773 اثر غیر منقول (آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، 20 مورد میراث طبیعی، 62 مورد میراث معنوی و 23 مورد میراث منقول است.
7355/9102

انتهای پیام /*


اقتصاد


گردشگري


سرمايه گذاران


پرداخت تسهيلات