گردشگری و توریسم

اثر هنرمند کنگاوری جهانی شد

پروانه حیدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: استان کرمانشاه در سال 96 در داوری نشان ملی شرکت کرد که هشت اثر موفق به دریافت نشان ملی شدند و یک اثر به مرحله داوری بین المللی راه پیدا کرد.
وی افزود: آثار هنری یک هنرمند کرمانشاهی به مراسم داوری شورای جهانی صنایع دستی (wcc ) برای دریافت نشان بین‌المللی کیفیت راه یافت که در نهایت اثر هنری پیمان محمدی گواهی نامه نشان بین‌المللی کیفیت از شورای جهانی صنایع ‌دستی در رشته گره چینی را دریافت کرد.
حیدری با بیان اینکه این مراسم هر 2 سال یک بار برگزار می شود، اضافه کرد: آثاری در این مراسم برگزیده می شوند که مبین هویت فرهنگی و ملی کشور بوده و در طرح و روش تولید و استفاده از مواد اولیه طبیعی در تولید اثر خلاقیت داشته باشند.
وی اظهارداشت: نشان بین‌المللی کیفیت از شورای جهانی صنایع ‌دستی در واقع پیش زمینه ای برای دریافت «مهر اصالت» است که از سوی سازمان یونسکو داده می شود و می تواند یک هنر را جهانی کند.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنای دستی و گردشگری کرمانشاه تصریح کرد: پیمان محمدی؛ هنرمند رشته گره چینی اهل شهرستان کنگاور در داوری نشان ملی و مرغوبیت صنایع دستی سال 1396 شرکت کرد و موفق به اخذ نشان ملی مرغوبیت گردید و پس از بررسی از سوی داوران ملی کاندیدای حضور در داوری نشان بین‌المللی کیفیت از شورای جهانی صنایع‌ دستی شد.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 76 هزار نفر در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است و دروازه ورودی این استان غربیست.
8066/7447

انتهای پیام /*


اجتماعي


هنرمند كنگاوري


گره چيني


شوراي جهاني صنايع دستي