گردشگری و توریسم

اولین اقامتگاه بوم‌گردی در ماکو افتتاح شد

به گزارش ایرنا، سرمایه گذار اقامتگاه بوم گردی و گردشگری بابا طاهر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: هدف از ایجاد این مجموعه جذب گردشگر داخلی و خارجی است.
طاهر طاهریان افزود: فاز اول این طرح در زمینی به وسعت یک هکتار با پنج اتاق سنتی با تمامی امکانات آماده شده و آماده ارائه خدمات به مسافران است.
وی با اشاره به اینکه این بنا با طراحی کاملا سنتی و هنری در جهت توسعه بوم گردی منطقه احداث شده، ادامه داد: برای این طرح هفت میلیارد ریال هزینه شده است.
طاهریان با تقدیر از حمایت های سازمان منطقه آزاد ماکو در اجرا و افتتاح این مجموعه، بیان کرد: این مجموعه با ارائه خدمات تفریحی اعم از کافه سنتی، پیست اسب سواری و شترسواری، رستوران سنتی، نانوایی سنتی و .. در بزرگراه بازرگان – ماکو و اول جاده کوسج – یارما تپه قرار دارد.
وی همچنین ادامه داد: این مجموعه در چهار فاز اجرا خواهد شد که فاز اول با حضور مسوولان سازمان و مدیران به بهره برداری رسید؛ در فاز اول برای هشت نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد می شود.
به گزارش ایرنا منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.
7132/3072

انتهای پیام /*


فرهنگي


اقامتگاه بوم گردي


توسعه گردشگري


ماكو