اماکن دیدنی ایران

هشدار جدی هواشناسی/ بارش شدید باران در اکثر مناطق کشور

کارشناسی سازمان هواشناسی گفت: ورود سامانه جبهه‌ای جدید به کشور سبب بارش شدید باران توام با رعدوبرق و در برخی نقاط بارش تگرگ می‌گردد.

افکارنیوز: فریبا گودرزی درباره وضعیت آب و هوایی آخر هفته گفت: در روز پنجشنبه برای جنوب ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، نیمه غربی اصفهان، جنوب و شرق لرستان و شمال بوشهر و در روز جمعه برای خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس، شمال بوشهر ابرناکی و بارش باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها پیش بینی می‌شود.

گودرزی اظهار کرد: همچنین به سبب بارش شدید باران همراه با رعدوبرق روز‌های پنج شنبه و جمعه غرب خلیج فارس مواج بوده، لذا توصیه می‌شود احتیاط لازم در تردد شناور‌های سبک بعمل آمده و بکارگیری قایق‌های تفریحی و سبک جلوگیری شود. در روز‌های پنجشنبه و جمعه و سواحل بوشهر و خوزستان را به سبب وزش باد شدید موقت، رگبار باران و رعد و برق؛ مواج پیش‌بینی می‌شود.

کارشناسی سازمان هواشناسی اظهار کرد: طی همین مدت در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی در نیمه جنوبی لرستان، شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان و شمال فارس بارش برف و مه پیش بینی می‌شود، بنابراین اختلال در تردد جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی منتهی به آن‌ها موجب کندی یا اختلال در ترافیک جاده‌ای این مناطق میشود.

گودرزی در ادامه افزود: از این رو توصیه می‌شود برای کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی هموطنان عزیز، سازمان‌های امدادی و مدیریت بحران بکار گرفته شود.