گردشگری و توریسم

جشنواره شتر دو کوهانه آذرماه در بیله سوار برگزار می شود

به گزارش ایرنا ، حسن قبادی روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری این جشنواره افزود: برپایی غرفه های محصولات لبنی ، صنایع دستی عشایر و ظرفیت های مناطق روستایی شهرستان ، نصب آلاچیق و نمایش زندگی عشایری، برگزاری کارگاه علمی، آموزشی و پژوهشی، فروش گوشت، لبنیات و محصولات و صنایع دستی مربوط به شتر، پخت غذاهای محلی، پخت و عرضه انواع نان و فطیر محلی، بسته بندی و عرضه داروهای گیاهی و انواع دم نوش ها ، اجرا و نمایش بازی های بومی و محلی، اجرای نمایشی و آموزش تیراندازی با کمان سنتی و لباس محلی، ایستگاه نقاشی و کاردستی و شتر سواری از جمله برنامه های جشنواره شتر دو کوهانه می باشد.
او همچنین با اشاره به نگهداری 25 نفر شتر در مرکز پرورش شتر دوکوهانه جعفرآباد، گفت: تعداد شترهای دوکوهانه و یک کوهانه دربیله سوار 53 نفر بوده و این شهرستان کانون شتر این گونه جانوری در کشور است.
قبادی با بیان اینکه گردشگری روستایی و عشایری یکی از مولفه ‌های توسعه منطقه بوده و می تواند در آشنایی با تاریخ و فرهنگ بومی شهرستان و جذب گردشگران داخلی و خارجی نقش مهمی ایفا کند اظهار داشت: حضور و فعالیت روستاییان و عشایر در بخش گردشگری گامی در راستای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه شهرستان خواهد بود.
وی بیان کرد: بر اساس سیاست های کلی اعلامی از سوی استاندار اردبیل که صنعت گردشگری را محور توسعه استان اردبیل قرار داده، تلاش می شود تا براساس ظرفیت های شهرستانی بیله سوار نسبت به تعریف رویدادهای گردشگری از جمله برگزاری جشنواره های مختلف اقدام شود.
نوبخت اژدری ، معاون بهبود تولیدات دام جهاد کشاورزی نیز در این جلسه گفت: هم اکنون 190 نفر شتر در استان اردبیل وجود دارد که 32 شتر تک کوهانه و بقیه شترهای دوکوهانه هستند.
وی افزود: از این لحاظ استان اردبیل مهد پرورش و زیستگاه شتر دوکوهانه در کشور بوده و تنها تعداد اندکی از این شترها در دیگر مناطق کشور وجود دارد.
ایران از نظر داشتن تعداد شتر در رتبه هشتم آسیا و 20 جهان قرار دارد ، تعداد شترهای موجود در جهان 154 هزار نفر تخمین زده می شود.
6016/3006

انتهای پیام /*


فرهنگی


شتر


جشنواره


فرماندار