گردشگری و توریسم

حاجی آباد ری به قطب گردشگری جنوب پایتخت تبدیل می شود

فاطمه فکوریان روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا با بیان اینکه 560 میلیون تومان برای بازسازی بافت صخره ای امین آباد تخصیص یافته است، عنوان کرد: 2 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار نیز در زمینه ساخت و بهسازی جاده شهید رستگار اختصاص یافت تا بتوان در زمینه جلب و جذب سرمایه گذار برای توسعه گردشگری در این منطقه اقدام کرد.
وی اظهار داشت: نگاه گردشگری به روستاهای شهرستان ری یک ضرورت است چرا که تبدیل ری به قطب گردشگری سبب توسعه اقتصادی در منطقه می شود.
بخشدار مرکزی ری عنوان کرد: فضای بوم گردی در داخل استان تهران هم می تواند مورد توجه قرار گیرد و مردم نباید تنها منحصر به محدوده های خارج از تهران و یا مناطق شمال کشور شوند.
وی با بیان اینکه تغیر ذائقه مردم نیاز به اقدامات فرهنگی دارد، افزود: وجود سرمایه گذار و ایجاد اشتغال در بخش مرکزی ری در راستای سامان دادن به منطقه با هدف توسعه گردشگری یک نیاز و ضرورت به شمار می رود.
فکوریان وجود آثار تاریخی در بخش روستایی ری را ظرفیت مهم گردشگری بیان کرد و گفت: ساماندهی روستاها و توسعه صنعت گردشگری در این مناطق از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری می کند.
بافت صخره ای معروف به حاجی آباد در دامنه کوه نقاره خانه در جاده امین آباد شامل هفت دستگاه اثری معظم با پلانی دایره ای شکل قرار گرفته که این بافت متعلق به اینانج یکی از فرماندهان ری از زمان سلطان سنجر سلجوقی بوده که در این مکان مدفون شده است.
بخش مرکزی شهرستان ری از نظر تقسیمات کشوری یکی از پنج بخش این شهرستان محسوب می شود که دارای دو دهستان به نام های غنی آباد و عظیمه و 12 روستا است.
بخش مرکزی شهرستان ری از شمال به بزرگراه آزادگان، از جنوب به تقاطع ایران ترانسفو و روستای فتح آباد در جاده قدیم قم، از غرب به اتوبان صالح آباد و از شرق به بزرگراه امام رضا(ع) منتهی می شود.
1970/6003

انتهای پیام /*


اجتماعي


قطب گردشگري ري


فاطمه فكوريان


شهرستان ري