گردشگری و توریسم

اعضای سازمان جهانی گردشگری همدان را ترک کردند

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، چهلمین اجلاس جهانی گردشگری که از 21 آبان ماه به میزبانی همدان آغاز شده بود امروز به کار خود پایان داد.
این اجلاس از روز دوشنبه با حضور حدود 80 تن از اعضای وابسته به سازمان جهانی گردشگری از 30 کشور جهان به مدت سه روز در همدان برگزار شد.
برگزاری اجلاس اصلی، نشست های تخصصی، چهار پنل آموزشی، معرفی ظرفیت های گردشگری همدان به دنیا، توصعه صنعت توریسم و بازدید اعضا از اماکن گردشگری همدان بخشی از رهاوردهای این اجلاس بود.
در حال‌ حاضر اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری 557 عضو هستند که جمهوری اسلامی ایران نیز 16 عضو دارد و شهرداری همدان، شرکت سیاحتی علیصدر و دهکده گردشگری گنجنامه سه عضو همدانی این اجلاس جهانی هستند.
همدان با بیش از یکهزار و 800 جاذبه گردشگری به عنوان یکی از پنج شهر گردشگر پذیر کشور به حساب می آید. آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه باستانی هگمتانه، گنبد علویان، کتیبه های گنجنامه، غارعلیصدر، برج قربان، سرابها و حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی، آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و گردشگری این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد.
9904/2090

انتهای پیام /*


فرهنگي


اجلاس جهاني گردشگري


همدان2018


UNWTO