گردشگری و توریسم

دستورالعمل هیات نظارت بر توسعه گردشگری مراغه تنظیم شد

به گزارش ایرنا، حمید شکری عصر چهارشنبه در دومین جلسه هیات نظارت بر توسعه گردشگری شهرستان اظهار داشت: کمک در ترسیم چشم انداز گردشگری، ساماندهی آثار تاریخی و طبیعی و مسیرهای دسترسی به آنها، توجه ویژه در ایجاد زمینه برای بهبود وضعیت معیشتی و فرهنگی افراد جامعه و اجرای پروژه های گردشگی در شهر و روستاها با رعایت اصول زیست محیطی و مصالح عمومی با رویکرد اولویت بومی محلی از مهمترین اهداف این مجموعه است.
وی به حدود فعالیت و نمونه وظایف این مجموعه اشاره کرد و افزود: تصمیم سازی برای تعریف پروژه های گردشگری در شهرستان، اظهار نظر مشورتی در اولویت بندی و تخصیص اعتبارات و معرفی ظرفیت های شهرستان برای سرمایه گذاری های منطقه ای، ملی و بین المللی در حوزه گردشگری از جمله مهمترین وظایف این مجوعه است.
وی اضافه کرد: برپایی انواع همایش و جشنواره ها در تمامی زمینه ها، ترویج تورهای مختلف و تخصصی گردشگری و ایجاد و ترویج بازارچه های گوناگون فصلی از دیگر وظایف مجموعه هیات نظارت بر توسعه در حوزه گردشگری شهرستان است.
شکری ارکان مجموعه را براساس دستورالعمل به دو قسمت هیات نظارت و هیا امنا تقسیم کرد و گفت: اعضای هیات نظارت نیز در دو بخش اداری متشکل از فرماندار، دادستان، شهردار، رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر و رئیس میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری شهرستان انتخاب شدند.
به گزارش ایرنا، شهرستان مراغه یکی از بزرگترین و قدیمی ترین شهرستان های کشور بیش از هفت هزار سال قدمت تاریخی دارد.
بیش از 500 اثر ثبتی و حفاظتی در مراغه وجود دارد و برخی از مساجد چوبی این شهر تاریخی از جمله ملامعزالدین، ملارستم، زری (ضریر)، قاضی، ریحان و سفید از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
مساجد طاق گنبدی شجاع الدوله و دروازه مراغه نیز از دیگر مساجد جذاب این شهر برای بازدید علاقه مندان به آثار و ابنیه های تاریخی است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


گردشگري


مراغه