گردشگری و توریسم

یادمان شهید چاغروند باید ثبت ملی شود

به گزارش ایرنا، امیر علی کرم قادری عصر چهارشنبه در نشست با فرماندار دهلران و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام با اشاره به نامه فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی گفت: ثبت این یادمان در جهت جذب اعتبارات ویژه و مشخص شدن متولی آن ضرورت است.
وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از وظایف مسئولان و مردم در جهت مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن ذکر کرد و افزود: نیاز است با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام این یادمان ثبت شود.
فرمانده تیپ 184 پیاده خرم آباد یادآور شد: با ثبت این یادمان مشکل تامین اعتبار آن نیز حل می شود و در جهت بازدید راهیان نور نیز نقش موثری خواهد داشت.
فرماندار دهلران هم با اشاره به برنامه ریزی برای ایجاد یادمان شهید چاغروند در روستای جلیزی و اختصاص 700 میلیون ریال در سال گذشته به آن گفت: امسال هم 500 میلیون ریال برای آن اختصاص یافته است.
سید حسینعلی موسوی افزود: المان شهید چاغروند و میدانی به این نام نیز در شهر دهلران با هزینه بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون ریال احداث شده است و آماده هر گونه کمک و همکاری در زمینه تکمیل یادمان این شهید در روستای جلیزی هستیم.
وی با اشاره به اختصاص یک میلیارد ریال در سال گذشته به یادمان شهدای گمنام دهلران و اختصاص 500 میلیون ریال در سال جاری و همکاری کمیته امداد برای کمک در این زمینه گفت: نیاز است بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تسریع در ساماندهی این یادمان را به جد دنبال کند.
فرماندار دهلران تاکید کرد: برای یادمان ها و مسائل فرهنگی کمبود اعتبار نداریم و تا جایی که ممکن است اعتبار خواهیم گذاشت.
امام جمعه دهلران هم گفت: تکمیل یادمان شهید چاغروند با توجه به قرار گرفتن در مسیر عتبات عالیات و راهیان نور ضرورت است.
حجت الاسلام سید محسن موسوی با اشاره به یادمان های دهلران در دوران دفاع مقدس اضافه کرد: همه مسئولان و متولیان باید تلاش کنند موضوع یادمان های شهرستان ملی شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ایلام گفت: حفظ ابنیه و اسناد و طراحی و اجرا و ثبت یادمان ها در حوزه اختیارات این مجموعه است.
سرهنگ محمدرضا شرف بیانی گفت: ثبت یادمان شهید چاغروند ضرورت دارد تا هم بودجه مشخص و هم سهمیه راهیان نور داشته باشد و تحویل به یگانی شود.
وی در خصوص ساماندهی شهدای گمنام دهلران گفت: کار به پیمانکار واگذار شده و با توجه به گران شدن قیمت ها مسکلاتی بوجود آمده که این موضوع به جد جهت تکمیل ساماندهی آن در دستور کار است.
سرلشکر خلبان شهید غلامرضا چاغروند از خلبانان غیور ارتش جمهوری اسلامی ایران اهل لرستان بود که ۱۲ مهر ماه سال ۵۹ در منطقه جلیزی بخش موسیان شهرستان مرزی دهلران توسط نیروهای بعثی اسیر و سپس به شهادت رسید و هم اکنون یادمانی برای این شهید در محل شهادتش ایجاد شده است.
7175/6119

انتهای پیام /*


فرهنگي


فرمانده تيپ ۱۸۴ پياده خرم آباد


يادمان شهيد چاغروند


دفاع مقدس