گردشگری و توریسم

اسکله تفریحی در قشم احداث می شود

به گزارش ایرنا، عبدالجواد کمالی روز چهارشنبه در پایان نشست با مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان قشم و مدیرعامل شرکت پیمانکار در جمع خبرنگاران افزود: سازمان منطقه آزاد قشم با ساخت اسکله تفریحی در مجاورت اسکله بهمن در نظر دارد با ساماندهی قایق های تفریحی، شرایط مناسب و ویژه ای را برای گردش های دریایی ایجاد کند.
وی به استفاده از شناورهای تفریحی پیشرفته در این اسکله اشاره و تصریح کرد: قرارداد ارائه خدمات تفریحات دریایی با سوی شرکت مکین دریای قشم به عنوان یک شرکت بومی و دارای رزومه موفق در نقاط مختلف کشور در مراحل نهایی قرار دارد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: با راه اندازی اسکله تفریحی شهر قشم و بهسازی ناوگان شناورهای تفریحی از بهمن ماه سال جاری شاهد ارائه خدمات به گردشگران و تقویت فعالیت های اقتصادی در جزایر قشم، لارک و هرمز خواهیم بود.
وی ادامه داد: برای ارتقای شناورهای تفریحی نیز برنامه ریزی شده است تا تسهیلات نزدیک به صفر درصد در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.
کمالی با تاکید بر اهمیت ساماندهی قایق های تفریحی در جزیره قشم، گفت: ارائه این تسهیلات از محل وجوه اداره شده دولتی، صفحه جدیدی در بخش گردشگری قشم ایجاد خواهد کرد.
جزیره قشم به وسعت یکهزار و 500 کیلومتر مربع، دارای جاذبه های مختلف گردشگری از جمله غارهای خوربس، غار نمکی، جنگل های دریایی حَرّا، جزایر ناز، خلیج دلفین ها، دره ستاره ها، تنگه و دره چاهکوه و بام قشم است.
همچنین سواحل زیبا، قلعه پرتغالی ها، موزه ژئوپارک، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، چاه های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت از دیگر جاذبه های گردشگری جزیره قشم است.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500

انتهای پیام /*


فرهنگي


اسكله تفريحي


گردشگري


قشم