گردشگری و توریسم

502 مجوز کارگاه صنایع دستی در خراسان شمالی صادر شد

به گزارش سه شنبه روابط عمومی این اداره کل حبیب یزدان پناه اظهار داشت: از مجموع مجوزهای صادر شده 244 فقره پروانه تولید کارگاهی و 258 فقره مشاغل خانگی است که برای هنرمندان صنایع دستی استان صادر شده است.
وی با بیان اینکه 74 فقره کارت شناسایی صنعتگری نیز در این استان صادر و تمدید شده است افزود: صدور کارت برای متقاضی ملزم به شرکت در آزمون عملی است که در صورت قبولی در آزمون پس از تایید کارگاه در بازدید کارشناس مربوطه کارت صادر می‌شود.
وی بر توسعه مشاغل کوچک و متوسط و مشاغل خانگی با هدف افزایش درآمد خانوار ها تاکید کرد و گفت: صنایع دستی این ظرفیت را به خوبی فراهم می کند و یکی از راهبردهای موثر در ایجاد اشتغال است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با بیان اینکه بازاریابی در رونق و فروش صنایع دستی بسیار موثر است گفت: برای تحقق این امر به دنبال گسترش آموزش ها هستیم.
یزدان پناه از هفت رشته آموزشی صنایع دستی در رشته های گلیم، سوزن دوزی، معرق، سراجی1 و 2، پارچه بافی و بافتنی های سنتی خبر داد و افزود: هم اکنون یکهزار و 250 کارگاه و 46 فروشگاه صنایع دستی در استان فعالیت می کنند.
وی با بیان اینکه 27 مورد نمایشگاه در سال جاری گزارش شده است اظهار داشت: هنرمندان صنایع دستی خراسان شمالی با حضور فعال در این نمایشگاه ها به معرفی ظرفیت های استان پرداختند که در نمایشگاه اخیر تهران، غرفه مربوط به صنایع نساجی استان بیشترین فروش در بین غرفه ها را داشت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به انتخاب بجنورد به عنوان شهر ملی گلیم و سفره کردی در کشور گفت: جشن برند سازی برای این هنر منحصر به فرد هنرمندان استان به زودی برگزار می شود.
یزدان پناه با بیان اینکه عدم تبلیغات و بازاریابی مهم‌ترین دغدغه در حوزه صنایع دستی است اظهار داشت: کارگروه مارکتینگ و برندسازی در این زمینه تشکیل شده است و به صورت جدی پیگیر این دغدغه هستیم.
قالیچه و پشتی ترکمنی، گلیم و جاجیم، چادرشب ابریشمی، کلاه کرکی، چارق دوزی، پوستین دوزی و زین سازی از مهم ترین صنایع دستی استان محسوب می شود.
هم اکنون صنعتگران خراسان شمالی در 61رشته صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند.
افزون بر15 هزار صنعتگر و هنرمند در زمینه تولید صنایع دستی در این استان فعالیت دارند.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد.
3007/ 6042

انتهای پیام /*


اجتماعي


صنايع دستي


مشاغل خانگي


خراسان شمالي