گردشگری و توریسم

150 میلیارد ریال به آزادسازی عرصه فلک الافلاک اختصاص یافت

به گزارش ایرنا سید امین قاسمی روز سه شنبه در دیدار با معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل خرم آباد افزود: با پیگیری های انجام شده توسط استاندار لرستان و این اداره کل 150 میلیارد ریال دیگر از مطالبات سپاه جهت آزاد سازی عرصه قلعه فلک الافلاک خرم آباد در قالب اسناد خزانه اسلامی تخصیص پیدا کرد.
وی با اشاره به قول مساعد رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در خصوص اختصاص سهمیه ثبت جهانی ایران به قلعه فلک الافلاک در سال 98 در صورت آزادسازی عرصه آن افزود: هفته گذشته در جلسه ای در دفتر معاون عملی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه و با حضور استاندار لرستان، معاون میراث فرهنگی کشور و معاون طرح و برنامه سپاه پاسداران تفاهم شد که در صورت پرداخت کامل مطالبات تا پایان امسال عرصه این بنای تاریخی به طور کامل به میراث فرهنگی واگذار شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان گفت: مجموع مطالبات سپاه برای واگذاری عرصه قلعه فلک الافلاک 690میلیارد ریال است که با اختصاص 150 میلیاردریال 63 درصد از این مطالبات معادل430 میلیارد ریال پرداخت خواهد شد.
معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان نیز در خصوص روند احداث ساختمان جدید سپاه استان اظهار داشت: روند ساخت و ساز ساختمان سپاه واقع در ابتدای بلوار شهید شفیع پور با سرعت در حال انجام است.
سرهنگ علی حسین پازدار بیان کرد: پیشرفت فیزیکی عملیات عمرانی محل جدید سپاه استان در حدود 20 درصد است.
7274/6060

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


قلعه


لرستان