گردشگری و توریسم

مونسان: گردشگری ایران نشاط مضاعف یافته است

علی اصغر مونسان روز دوشنبه در حاشیه چهلمین اجلاس جهانی گردشگری (UNWTO) در گفت وگو با خبرنگاران افزود: رویدادهای مختلف بین المللی را در کشور تجربه کردیم که نشان از رشد گردشگری است و جهانیان کشورمان را به عنوان مقصد مهم گردشگری قبول دارند.
معاون رئیس جمهوری ادامه داد: حضور دبیرکل و حدود 80 عضو وابسته به سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در همدان این گفته را تایید می کند.
مونسان گفت: این اجلاس بین المللی فرصت بی نظیری برای ما ایجاد کرد تا بتوان ظرفیت های گردشگری ایران را به جهانیان معرفی کنیم و از نزدیک با فعلان مرتبط با این صنعت تعامل داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه موضوعات مهمی در دیدار با دبیرکل سازمان جهانی گردشگری مطرح و به توفیقات خوبی دست یافتیم، اظهار داشت: مهمترین موضوع مربوط به صنایع دستی و گردشگری بود و قرار شد دفتری ذیل این سازمان جهانی (UNWTO) با مرکزیت ایران تشکیل شود.
مونسان اضافه کرد: همچنین مقرر شد که در بازنگری نقشه اصلی گردشگری کشورمان سازمان جهانی گردشگری به ایران کمک کند تا بتوانیم به بهترین نحو آن را اجرا کنیم.
وی با بیان اینکه حساب اقماری در این حوزه سال ها مغفول مانده و هنوز سهم گردشگری در اقتصاد کشورمان مشخص نیست، تاکید کرد: گردشگری حوزه ای فرا بخشی است و اثرات آن در بخش های مختلف باید رصد و محاسبه شود.
معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه کارشناسان سازمان جهانی گردشگری در این امر می توانند کمک رسان باشند، بیان کرد: مدتی است که با مرکز آمار ایران و بانک آمار مذاکره داشتیم تا این حساب اقماری را شکل دهیم.
وی بیان کرد: ایران با تمدن کهن در جهان شناخته می شود و جاذبه های مختلف طبیعی دارد و تاکنون عمده گردشگران ایرانی، توریست های فرهنگی بوده اند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه ایران به دلیل ظرفیت های گوناگون در حوزه طبیعی به سمت اکوتوریسم حرکت کرده است، ادامه داد: در این اجلاس مقرر شد تا از تجربه های بین المللی برای هر چه بهتر اجرا کردن برنامه های اکوتوریسم استفاده کنیم.
ه گزارش ایرنا، سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) مستقر در شهر مادرید اسپانیا، از نمایندگی‌های سازمان ملل متحد در بخش گردشگری است که در رابطه با امور جهانگردی سیاست گذاری می کند و امروزه پیشتازترین و شناخته شده ترین سازمان بین المللی مرتبط با سفر و گردشگری در جهان است.
در حال‌ حاضر اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری 557 عضو هستند که جمهوری اسلامی ایران نیز 16 عضو دارد و شهرداری همدان، شرکت سیاحتی علیصدر و دهکده گردشگری گنجنامه سه عضو همدانی این اجلاس جهانی هستند.
7526**2090

انتهای پیام /*


فرهنگی


مونسان


سازمان جهانی گردشگری


صنایع دستی