گردشگری و توریسم

مروری بر برنامه ها و افتتاحیه های روز کیش

به گزارش ایرنا ، برنامه های ویژه روز کیش با ادای احترام نسبت به مقام والای شهدی گمنام در مسجد امام حسن (ع )درروز 20 آبان آغاز شد .
نواختن زنگ کیش، افتتاح خانه مطبوعات، اجتماع بزرگ دانش آموزی، امضای تفاهمنامه با بانک صنعت و معدن، برگزاری مسابقات شنای آبهای آزاد، آغازجشنواره تئاتر کوتاه ، افتتاح کشتی گردشگری امپراطور، افتتاح جشنواره غذا و صنایع دستی، مراسم ویژه در خانه بومیان، بهره برداری از فازسوم کاریز کیش، پخش کلیپ ها و نمایش فیلم قصه های کیش، اجرای برنامه های ویدئو مپینگ و پخش موسیقی ساحلی و آغاز عملیات اجرایی شهربازی کیش از مهمترین سر فصلهای برنامه های ویژه 20 آبان و گرامیداشت روز کیش بود.

** دانش آموزان با زنگ کیش به کلاس های درس رفتند **
زنگ گرامیداشت روز کیش روز یکشنبه درمدرسه پروین اعتصامی این شهر مرجانی نواخته شد تا همه دانش اموزان این جزیره صدای این رویداد فرهنگی را بشنوند.
این مراسم با حضور دکتر انصاری لاری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده امام جمعه جزیره و جمعی از مسئولان محلی، کیش برگزارشد.

**زمینه تامین منابع مالی طرحهای نیمه تمام کیش فراهم شد**
*صندوق مشترک سرمایه گذاری کیش و بانک صنعت و معدن با امضای تفاهمنامه ای، زمینه تامین منابع مالی برای تکمیل طرحهای نیمه تمام این جزیره را فراهم کردند.
دکتر انصاری لاری مدیرعامل منطقه آزاد کیش در مراسم امضای این تفاهمنامه، تبدیل وضع نامطلوب تامین منابع مالی بیش از 153 طرح عمرانی، گردشگری و تجاری نیمه تمام در جزیره کیش به یک وضعیت مطلوب را مهمترین هدف ایجاد صندوق سرمایه گذاری مشترک کیش عنوان کرد.

** مطبوعات جزیره کیش صاحب خانه شدند**
همزمان با 20 آبان ،روز کیش، خانه مطبوعات جزیره مرجانی کیش در مراسمی با حضور دست اندرکاران امور اطلاع رسانی و معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد کیش افتتاح و فعالیت خود آغاز کرد.
در این مراسم که امامان جمعه شیعه و اهل سنت و جمعی از مسئولان حضور داشتند، معاون فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد کیش گفت: عضوگیری خانه مطبوعات کیش از مدت‌ها پیش آغاز شده و برای تشکیل هیئت موسسان این خانه، اقدام شده است.
سعید پورعلی ضمن اعلام حمایت از تشکیل و فعالیت این نهاد مطبوعاتی هم افزایی، ارتقای سطح کمی و کیفی اطلاع رسانی، پیگیری امور صنفی، پژوهشی، آموزشی و سایر امور مربوط به خبرنگاران را از وظایف و اهداف خانه مطبوعات کیش عنوان کرد.
**افتتاح ساختمان جدید شورای شهر کیش **
همزمان با 20 آبان و گرامیداشت روز کیش، ساختمان جدید شورای شهر با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه کیش، امام جمعه اهل سنت کیش، فرمانده نیروی انتظامی کیش، شهردار بندرلنگه، اعضای شورای شهر بندرلنگه، اعضای شورای شهر کیش و جمعی از مسئولان محلی کیش افتتاح شد.
**شناورگردشگری امپراطوردر آب های خلیج فارس به حرکت درآمد**
شناورتفریحی و گردشگری امپراطور همزمان با 20 آبان ‘ روز کیش’ طی مراسمی با حضور مسؤلان و مقامات محلی منطقه آزاد کیش افتتاح و در آب های نیلگون خلیج فارس در منطقه جزیره کیش به حرکت درآمد.
این شناور با ظرفیت 220 سرنشین و در ادامه سلسله برنامه های این رویداد فرهنگی، به عنوان پنجمین کشتی تفریحی و گردشگری جزیره مرجانی کیش فعالیت خود را آغاز کرد.

**آغاز جشنواره تئاتر کوتاه کافه/ساحل در کیش **
دراین جشنواره که با اقبال پرشور مردم و گردشگران روبرو شد هنرمندان آثار نمایشی خود را در دو بخش کافه و ساحل به روی صحنه بردند و توانستند لحظاتی خوش را از روز کیش در خاطر تما شا چیان خود ثبت کنند

**افتتاح فاز سوم شهر زیر زمینی کاریز**
فاز سوم شهر زیرزمینی کاریز با حضور دکتر انصاری لاری ،مدیر عامل سازمان منطقه آزاد و ائمه جمعه کیش بازگشایی شد، این شهر قنات باستانی در دل مرجان ها و در عمق 16 متری زمین جای دارد ، این قنات با قدمتی بیش از 2500 سال به وسعت 15 هزار متر مربع یکی از جاذبه های فرهنگی وتاریخی است.
1341 / 1339

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


روز کیش


کیش