گردشگری و توریسم

960 تشکل مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی کشور وجود دارد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان، کامران سبزه میدانی عصر یکشنبه در سومین دوره آموزشی توانمندسازی تشکل های منطقه یک کشور در گرگان اظهار داشت: فعال نبودن این تشکل ها باعث شده تا از ثبت تشکل های علاقه مند در این حوزه جلوگیری شود.
وی یکی از اولویت های این معاونت را بررسی علل تعطیلی و کم کار بودن یا بیکار بودن این تشکل ها عنوان کرد و ادامه داد: دولت به ارتقای سطح دانش علمی و فنی تشکل های مردمی اعتقاد راسخ دارد.
وی با تاکید بر این که تنها با ورود تشکل های مردم نهاد می توان بر مشکلات فائق آمد، تصریح کرد: در همین راستا سازمان میراث فرهنگی فعالیت هایی را به شکل اجتماعی و تشکلی انجام داده که دوره توانمندسازی تشکل های مردم نهاد مرتبط با این سازمان از سال 95 به اجرا گذاشته شد.
سبزه میدانی با اشاره به این که در دو سال گذشته مشکلات مربوط به تشکل های مردم نهاد زیرمجموعه سازمان احصا و روند حل آنها در دست بررسی و اقدام است، ادامه داد: 24 استان به شکل دوره ای قرار است، فعالیت خود را در زمینه تشکل های مردم نهاد آغار کنند که البته در نیمه اول سال جاری این اقدام عملی نشد اما در نیمه دوم سال انجام می شود.
معاون دفتر امور مجامع و تشکل های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: تشکل های مردمی در کنار بخش دولتی می توانند همزیستی خوبی داشته باشند، تا اهداف سازمان های دولتی و تشکل ها به خوبی پیگیری شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان نیز در این نشست با بیان این که تشکل های مردم نهاد در این حوزه کاری در استان اقدامات ملوسی انجام داده اند، گفت: هر گاه از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و تشکل های غیردولتی به منظور کمک به بخش دولتی استفاده شده، موفقیت های خوبی برای نهاد و سازمان به همراه داشته است.
ابراهیم کریمی افزود: با توجه به این که جلب مشارکت این تشکل ها باعث در مسیر موفقیت قرار گرفتن هر مدیری می شود، میراث گلستان به این مساله توجه و تاکیدات جدی دارد.
عبدالرضا چراغعلی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان هم در این جلسه با اشاره به ظرفیت مناسب گلستان در زمینه سازمان های مردم نهاد و ثبت 2 هزار و 962 تشکل از این نوع در این استان، گفت: این تشکل ها بیشتر نمادین و نمایشی و تنها ظرفیتی بر روی کاغذ هستند که توجهی به آن نمی شود.
سومین دوره آموزشی دو روزه توانمندسازی تشکل های منطقه یک کشور با محورهای ‘توانمندسازی جوامع محلی، گردشگری پایدار’ و ‘پایداری گردشگری در مفهوم و عمل’ در هتل بوتانیک گرگان در حال برگزاری است.
3014/1860

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


تشكل هاي مردم نهاد


گلستان