گردشگری و توریسم

250 میلیارد ریال در بخش گردشگری هزینه شد

محمود باقری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با این اعتبار طرح هایی از جمله هتل، هتل آپارتمان و مجموعه پارک آبی در شهرستان‌ های کهگیلویه و بویراحمد کلنگ‌زنی شده است.
وی با اشاره به ایجاد اشتغال و درآمدزایی در حوزه گردشگری استان، افزود: در دولت تدبیر و امید برای ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری گام‌های مهمی برداشته شده است.
باقری بیان کرد: با افتتاح هتل چهار ستاره و پارک آبی یاسوج مرکز استان در زمینه اشتغال در حوزه گردشگری استان تحولی چشمگیر رخ خواهد داد.
وی عنوان کرد: راه‌اندازی 50 واحد بو‌م‌گردی در کهگیلویه و بویراحمد تا سال 1400 هدف‌گذاری شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امسال راه‌اندازی 15 واحد بو‌م‌گردی در شهرستان‌های مختلف استان در دستور کار قرار دارد.
وی ابراز داشت: از افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌های گردشگری استان از جمله بو‌م‌گردی، هتل، هتل آپارتمان و سفره‌خانه‌های سنتی دارند به صورت ویژه حمایت می شود.
باقری عنوان کرد: در چند سال اخیر تکمیل اردوگاه های گردشگری استان در دستور کار قرار گرفت که با جذب اعتبارات ملی و استانی اردوگاه‌های برم الوان بهمئی، باغ فردوس گچساران، رود رونه باشت، چشمه بلقیس چرام، خهکلون یاسوج، اندرسای سی‌سخت، آبشار کمر دوغ، اردوگاه گردشگری کریک و اردوگاه گردشگری موگرمون لنده تکمیل شد.
این استان با داشتن 280 تفرجگاه طبیعی، 300 بقعه متبرکه، 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای استفاده مسافران و گردشگران است.
حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلالدان، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت و سد کوثر از جمله جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است.
9868/1662

انتهای پیام /*


اقتصاد


ميراث فرهنگي


گردشگري


كهگيلويه و بويراحمد