گردشگری و توریسم, گردشگری ورزشی

تفاهم نامه گردشگری ورزشی در فارس امضا شد

به گزارش دریافتی یکشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس مصیب امیری با اعلام این خبر اظهار داشت: میزبانی رویدادها و مسابقات ورزشی فرصتی ویژه برای اشتغال زایی و کسب درآمد است به همین دلیل این صنعت در اکثر کشورها، رو به پیشرفت و مورد توجه است.
مدیرکل میراث فرهنگی فارس با اشاره به تلفیق ورزش و گردشگری ادامه داد: ورزش و گردشگری با فراهم آوردن زمینه فراعت و نشاط می توانند در ارتقای بهبود سلامت جامعه و کاهش چشمگیر میزان جرم نقش موثری داشته باشند.
امیری گفت: استان چهار فصل فارس با دارا بودن جاذبه های منحصر به فرد تاریخی، فرهنگی- ادبی و طبیعی، پتانسیل جذب گردشگر در زمینه های مختلف گردشگری از جمله گردشگر ورزشی را دارد.
وی اضافه کرد: در تفاهم نامه اداره کل میراث فرهنگی فارس و اداره کل ورزش و جوانان این استان، استفاده از چهره های ملی و جهانی ورزش استان به عنوان سفیران گردشگری، اعلام برنامه های مسابقات جهانی و ملی از شش ماه قبل به اداره کل میراث فرهنگی برای برنامه ریزی مناسب، برگزاری جشنواره های ورزشی (ورزش های همگانی) در سطح ملی به منظور ترغیب مردم برای سفر به فارس صورت می گیرد.
امیری گفت: برنامه ریزی برگزاری مسابقات در زمان فصول کاهش میزان گردشگر، هماهنگی با دفاتر خدمات مسافرتی برای تهیه بسته های سفر، معرفی تورهای استان گردی، روستاگردی و بوم گردی و ارائه خدمات برای گردشگران تورهای ورودی و داخلی در ایام برگزاری مسابقات و بعد از آن ازدیگر موارد تفاهم نامه است.
مدیرکل میراث فرهنگی فارس ادامه داد:هماهنگی با اماکن اقامتی و پذیرایی تحت پوشش میراث فرهنگی فارس برای ارائه تخفیف های ویژه به تورهای ورودی داخلی و خارجی و شرکت کنندگان در مسابقات، هماهنگی در زمینه بکارگیری راهنمایان توانمند برای معرفی ظرفیت های گردشگری استان و هماهنگی با تولیدکنندگان و صنعتگران صنایع دستی برای عرضه محصولات صنایع دستی و تامین هدایای برگزیدگان مسابقات برخی از موارد مد نظر طرفین در این تفاهم است.
9873 / 1876

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري ورزشي


ميراث فرهنگي


صنعت گردشگري