گردشگری و توریسم

فلسطین خواستار تحقیق درباره غارت آثارباستانی خود شد

به گزارش یکشنبه شب ایرنا به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان با صدور بیانیه ای از یونسکو و سازمان جهانی گردشگری خواست که تحقیقات جدی را در زمینه اقدام هایی که صهیونیست ها علیه آثار باستانی و تاریخی فلسطین انجام می دهند، آغاز کنند.
این وزارتخانه سرقت آثار باستانی فلسطینی ها توسط صهیونیست ها را نقض آشکار قوانین بین المللی دانسته و اعلام کرد که آغاز تحقیقات در این زمینه می تواند مقام های اشغالگر را برای بازگردان همه آثار تاریخی که با زور آن ها را به دست آورده یا سعی در یهودی سازی آنها دارند، تحت فشار قرار دهد.
بیانیه تشکیلات فلسطینی افزود که گردشگری در فلسطین اشغالی در سال های اخیر افزایش یافته و صهیونیست ها با سیطره بر امکان باستانی و گردشگری، آثار فلسطینی را که از کرانه باختری کشف شده، به غارت برده و آن ها را در داخل و یا خارج سرزمین اشغالی به نمایش می گذارند تا هویت بی پایه و جعلی خود را با این آثار به اثبات برسانند.
همچنین حدود 150 شهرک نشین صهیونیست تحت تدابیر امنیتی نظامیان رژیم صهیونیستی به یک منطقه باستانی در شهرک ‘سبسطیه’ در شمال غرب نابلس در کرانه باختری یورش بردند.
صهیونیست ها در جریان این یورش با جوانان فلسطینی درگیر و نظامیان رژیم اشغالگر قدس برای سرکوب فلسطینی ها از گازهای اشک آور استفاده کردند.
رژیم صهیونیستی با تطمیع افراد سودجو و فرصت طلب و با پرداخت مبالغ هنگفت به دنبال محو هویت تاریخی فلسطین و خالی کردن سرزمین های فلسطینی از آثار آبا و اجدادی آنها و تلاش برای اثبات تاریخ جعلی خود هستند.
شبد**خاورم**9329**1010

انتهای پیام /*


سیاسی


فلسطین


رژیم صهیونیستی


یونسکو