گردشگری و توریسم

بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی خوزستان تبدیل شوند

به گزارش ایرنا آیت ا… محسن حیدری روز یکشنبه در دیدار مدیران و معاونان ستادی اداره اوقاف و امور خیریه خوزستان به مناسبت هفته وقف افزود:برای تقویت ظرفیت های فرهنگی بقاع متبرکه باید برنامه ریزی دقیق فرهنگی صورت گیرد تا این اماکن مذهبی در مناسبت های مهم فرهنگی به کانون های اجتماع مردمی تبدیل شوند.
وی راهپیمایی بزرگ مردم بهبهان به سمت قدمگاه امام رضا(ع) به مناسبت سالروز شهادت ایشان در 29صفر را نمونه ای از دلبستگی مردم به خاندان عصمت و طهارت (ع) و گفت: در دیگر بقاع متبرکه خوزستان نیز می توان چنین برنامه های فرهنگی و مذهبی تدارک دید.
امام جمعه موقت اهواز در این دیدار که در محل دفتر وی در جنب مصلای اهواز برگزار شد به مسئولیت های مدیریت اوقاف و امور خیریه در برپایی اجتماعات و راهپیمایی مذهبی اشاره کرد و افزود: این اجتماعات عظیم مردم در برخی بقاع متبرکه نشان می دهد که چنین ظرفیت هایی در جای جای خوزستان که مهد تشیع است وجود دارد.

* کمر جریان تکفیری در دنیا شکسته شد
آیت ا… حیدری در این نشست با اشاره به اینکه نیروهای مومن و انقلابی در جهان اسلام کمر جریان تکفیری را در دنیا شکستند افزود: شجره ملعونه تکفیری داعش در حیات کوتاه ولی ننگین خود ، بسیاری از اماکن مذهبی در کشورهای عراق و سوریه را نابود کرد ولی جریان مقاومت اجازه ادامه تعرض به حرم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را به آنان نداد.
امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه تکفیری ها می خواستند از مردم شیعه و مومن خوزستان به خاطر دلبستگی به اهل بیت پیامبر(ص) انتقام بگیرند گفت: تکفیری ها در این کار نیز ناکامی نصیبشان شد و مردم خوزستان یک بار دیگر وفاداری خود را به اسلام عزیز و انقلاب اسلامی نشان دادند.
وی با اشاره به اینکه باید نسل های آینده را بافرهنگ اصیل اسلامی و شیعی آشنا کنیم افزود: جوانان ما با تفکر انقلابی و ولایی می توانند موانع پیش رو را از سر راه بردارند و دشمنان را مایوس کنند.

* باید قدر شخصیت هایی همچون علی ابن مهزیار اهوازی را بدانیم
آیت ا… حیدری با تبیین شخصیت و فضایل اخلاقی علی ابن مهزیار اهوازی(ع) به نقش ارزنده وی در ترویج فقه شیعه در خوزستان اشاره کرد و گفت: ما خوزستانی ها باید قدر چنین شخصیت الهی را بدانیم.
وی افزود:علی ابن مهزیار اهوازی(ع) وکیل و نماینده امام رضا(ع) ، امام جواد(ع) ، امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) در خوزستان بودند و بخش مهمی از معارف اهل بیت(ع) از طریق این شخصیت در خوزستان و مناطق اطراف تبلیغ و ترویج می شد.
مرقد مطهر حضرت علی ابن مهزیار اهوازی(ع) در مرکز شهر اهواز روزانه میزبان زائرانی از سراسر کشور است.
به گزارش ایرنا مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان در این نشست گفت: عمران و آبادانی بقاع متبرکه و امامزادگان در استان خوزستان سرعت می گیرد.
حجت الاسلام مرتض خاکباز افزود:بسیاری از طرح های عمرانی بقاع شاخص خوزستان به دلیل کمبود اعتبار به کندی پیش می رود که در این زمینه برنامه ای برای شتاب بخشیدن به امور عمرانی بقاع متبرکه تدوین شده است.
وی پررنگ کردن برنامه های فرهنگی و عمرانی مساجد را از برنامه های پیش رو در اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان بیان کرد و گفت:از ظرفیت های فرهنگی مساجد به منظور جذب جوانان و نوجوانان باید استفاده بهتری شود.
حجت الاسلام خاکباز با اشاره به هفته نکوداشت وقف بیان کرد: هفته وقف فرصتی برای احیای وقف و موقوفه ها است.
15تا 21 آبان هفته وقف است.
استان خوزستان 417 بقعه متبرکه و 14هزار رقبه وقفی دارد.
6065/ 6037

انتهای پیام /*


اجتماعي


هفته وقف


آيت الله محسن حيدري


مرتضي خاكباز