گردشگری و توریسم

بازآفرینی بافت تاریخی در خوزستان 7 هزار شغل ایجاد می کند

امید حاجتی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا مساحت بافت های تاریخی مصوب را که نیاز به بازآفرینی دارند ، 447 هکتار عنوان کرد و افزود: میزان اعتباری که برای اجرای این طرح اختصاص یافته است سه هزار و 839 میلیارد و 300 میلیون ریال است.
وی ادامه داد: باز آفرینی شهری پایدار در 15 محله بافت تاریخی استان تعداد هفت هزار و 166 فرصت شغلی را در شهرهای اهواز، دزفول، شوش، شوشتر، بهبهان، رامهرمز و آبادان فراهم می کند.
دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان خوزستان بیشترین میزان مساحت و منابع مالی در اجرای این طرح را مربوط به شهرستان شوشتر با 221 هکتار و اعتباری بالغ بر یک هزار 697 میلیارد ریال دانست و افزود: همچنین در این راستا تعداد سه هزار و 174 فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد می شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یادآور شد: سرای معین التجار و بازار کاوه در اهواز، سیاه پوشان، پل قدیم، بازار و لوریان در دزفول، خیابان امام در شوش، امام زاده عبدالله، اشکفتی، دل دل و محلات غرب گرگر، کندال در شوشتر، راسته بازار در بهبهان، بازار در رامهرمز و امیری در آبادان با مجموع 32 هزار و 116 نفر جمعیت محلات هدف بافت های تاریخی بازآفرینی شهری در خوزستان هستند.

* 29 محله مصوب برای بازآفرینی شهری در خوزستان
حاجتی همچنین خاطرنشان کرد: استان خوزستان در برنامه بازآفرینی شهری پایدار از 486 محله کشور، 29 محله با سهم 6 درصدی را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به اینکه تعداد 15 محله در بافت تاریخی، 9 محله در سکونتگاه های غیر رسمی و پنج محله دیگر در بافت ناکارآمدی شهری قرار دارد، عنوان کرد: برای اجرای این طرح در استان 10 هزار و 397 میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده است.
گفتنی است، منابع مالی این طرح ها از محل تبصره 18 قانون بودجه سال 1397 در جهت اجرای برنامه روبنایی ، زیربنایی و توانمندسازی و همچنین اجرای برنامه نوسازی مسکن اختصاص یافته است.

/6002/ 9931

انتهای پیام /*


فرهنگي


بازآفريني شهري


بافت تاريخي


خوزستان