اماکن دیدنی ایران

وزش باد شدید و کاهش نسبی دما در برخی استان های کشور

امروز سامانه بارشی با شدت بیشتری در نوار غربی و شمالی کشور گسترش می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان: فعالیت این سامانه منجر به رخداد رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید و کاهش نسبی دما در نواحی جنوب غربی کشور شامل استان‌های خوزستان، ایلام و شمال بوشهر، دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکزی در استان های کردستان، همدان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب اصفهان و شمال فارس، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز در استان‌های گیلان، مازندران، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم و شمال سمنان و همچنین نواحی شمال غربی کشور در اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی می‌شود. همچنین بارش برف برای ارتفاعات البرز، زاگرس شمالی و مرکزی دور از انتظار نیست. امروز دریای خزر مواج و طوفانی است.

با تضعیف سامانه در روز چهارشنبه، بارش باران برای دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکزی در همدان، کرمانشاه، مرکزی، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال فارس و نوار شمالی کشور شامل استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی پیش بینی می‌شود. همچنین در دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران و نواحی مرکزی در اصفهان و یزد بارش پراکنده انتظار می‌رود. دراین روز کاهش ۶ تا ۸ درجه دما درشمال شرق کشور پیش بینی می‌شود.

در روز پنج شنبه رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی دربخش‌هایی از جنوب غربی کشور شامل خوزستان، شمال بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و شمال فارس و همچنین بارش باران در دامنه‌های زاگرس شمالی در استان‌های کردستان، همدان، زنجان، کرمانشاه، مرکزی، دامنه‌های البرز جنوبی در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران و با شدت کمتر در نواحی مرکزی درجنوب اصفهان، کرمان و یزد پیش بینی می‌شود.

طی سه روز آینده غرب خلیج فارس، مواج و طوفانی خواهد بود.