گردشگری و توریسم

ایرنا ایلام عنوان برتر همایش وقف و رسانه را کسب کرد

به گزارش ایرنا، در این همایش خبرگزاری ایرنا مرکز ایلام به دلیل بیشترین پوشش اخبار و فعالیت های اوقاف و امور خیریه استان در طول یکسال گذشته به عنوان برتر انتخاب و از آزاده خرم خبرنگار حوزه فرهنگی و اجتماعی ایرنا مرکز ایلام تقدیر شد.
در بخش خبرگزاری ها شبستان و فارس نیز به ترتیب عنوان های دوم و سوم را کسب کردند و در این همایش در مجموع از 29 خبرنگار رسانه های مکتوب استان شامل خبرگزاری ها، هفته های محلی، روزنامه های سراسری و سایت های خبری تجلیل شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام در این نشست با تقدیر از تلاش خبرنگاران در اطلاع رسانی سنت حسنه وقف گفت: برای بهره گیری بیشتر از خبرنگاران در این زمینه اتاق اندیشه ورز ویژه اصحاب رسانه تشکیل تا از نظر این قشر برای پیشبرد فرهنگ وقف استفاده شود.
حجت الاسلام مرتضی عزیزی بیان کرد: با توجه به اعتمادی که مردم به رسانه ها دارند راه انتقال مفاهم وقف به خبرنگاران فراهم است و در این زمینه نقش مهمی را ایفا خواهند کرد.

*** افزایش 30 درصدی ثبت موقواف استان در سال جاری
وی همچنین به روند ثبت موقوفات در این استان اشاره کرد و گفت: امسال 30 مورد وقف جدید در استان به ثبت رسیده که نسبت به پارسال 30 درصد رشد داشته است.
وی گفت: از این شمار 22 مورد وقف انتفاعی که شامل مسجد و حسینیه است و مابقی نیز هشت مورد وقف منفعتی شامل منزل، مغازه و زمین است که از سوی واقفان در شهرستان های چرداول، سیروان، ایلام و دهلران وقف شده اند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه ایلام به تشکیل اتاق مشاوره وقف توسط این نهاد اشاره کرد و گفت: در این اتاق با حضور کارشناسان این نهاد نیازهای استان برای واقفان تشریح ولی در نهایت وقف متناسب با نیت واقف ثبت می شود.

*** 300 موقوفه استان در نوبت ثبت و صدور سند مالکیت
وی همچنین به روند ثبت و صدور سند مالکیت موقوفات در استان اشاره کرد و گفت: هم اینک کار ثبت و صدور سند مالکیت 300 موقوفه استان در دست اجراست.
حجت الاسلام عزیزی اظهار کرد: خوشبختانه بیشتر موقوفاتی که در معرض خطر واگذاری بوده با تلاش این مجموعه صاحب سند مالکیت شده و شمار محدودی همچنان در دست اقدام هستند.
وی گفت: تمام تلاش این نهاد صدور سند مالکیت موقوفات استان به نفع اوقاف و امور خیریه بوده چنانچه برخی موارد به نتیجه نرسیده ایم به علت کمبود مدارک و مستندات بوده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام با ذکر اینکه امسال تاکنون 19 جلد سند مالکیت موقوفات استان اخذ شده افزود: این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش 50 درصدی داشته است.
عزیزی همچنین در زمینه پرونده دعاوی موقوفات گفت: امسال در مجموع 12 رای به نفع این اداره کل صادر شده است.

*** پیشرفت فیزیکی 80 درصد عملیات عمرانی بقاع متبرکه استان
مدیر کل اوقاف و امور خیریه ایلام همچنین به عملیات عمرانی در بقاع متبرکه این استان اشاره کرد و گفت: عملیات احداث و توسعه به میزان 700 متر مربع، تکمیل فعالیت های عمرانی به میزان یک هزار و 100 متر مربع و مقاوم سازی و مرمت به میزان سه هزار و 500 متر مربع در بقاع متبرکه استان با پیشرفت فیزیکی حدود 80درصد از دیگرفعالیتهای این نهاد در نیمه نخست امسال بوده است.
به گفته وی، طرح جامع ساماندهی بقاع متبرکه استان نیز برای 10بقعه امسال اجرا که در قالب آن نیازهای این اماکن مقدس شناسایی و رفع شده است.
*** اجرای 12 ویژه برنامه هفته وقف در ایلام
حجت الاسلام عزیزی به اجرای برنامه های گرامیداشت هفته وقف در استان اشاره کرد و گفت: به همین مناسبت 12 ویژه برنامه مختلف در این استان برگزار خواهد شد.
وی تجلیل از یاوران وقف، برگزاری نشست های تخصصی وقف با اصناف و گروه های مختلف، سخنرانی پیش از خطبه، برپایی ایستگاه های همه واقف باشیم و خیمه های معرفت، غبارروبی نمادین از بقاع متبرکه در 10 شهرستان، برپایی محفل انس با قرآن، دیدار با مسئولان استان و دیدار با خانواده های شهید واقف از جمله این برنامه برشمرد.
دهه آخر ماه صفر به نام دهه وقف نامگذاری شده است.
7171/6119

انتهای پیام /*


فرهنگي


اوقاف


همايش


وقف و رسانه