گردشگری و توریسم

کاروانسرای دوره صفوی الحاک میامی مرمت شد

به گزارش ایرنا، محمد صادق رضویان روز سه شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: با انجام کاهگل حفاظتی، اصلاح آبراه‌ها و ناودان‌ها مرحله اول مرمت اضطراری این کاروانسرای تاریخی انجام شد.
وی تصریح کرد: به علت ناامن بودن مسیر دسترسی به کاروانسرا در گذشته، فرم کاروانسرا حالت دژ دفاعی و قلعه نظامی داشته است.
به گفته وی، کاروانسرای الحاک در گذشته دارای هفت برج مراقبت بوده که در زمان حاضر به مرور چهار برج آن تخریب شده و تنها سه برج آن باقی مانده است.
رضویان خاطر نشان کرد: در فاصله حدود 25 متری جنوب و غرب این کاروانسرا، آثار برج و باروی قدیمی مشاهده می‌شود که از گل چینه ساخته شده و به کاروانسرا الحاق شده و به نظر می رسد هدف از ساخت این برج، توسعه فضای استحفاظی کاروانسرا بوده است.
مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان میامی گفت: جاری بودن قنات الحاک و نیز درختان انار و بادام اطراف این کاروانسرا در کنار پوشش گیاهی خاص منطقه ،تفرجگاه مناسبی را برای گردشگران به خصوص در فصول پاییز و زمستان ایجاد کرده و مجاورت این بنا با منطقه حفاظت شده توران و کویر دوشاخ عباس آباد، بر اهمیت گردشگری آن افزوده است.
به گزارش ایرنا، کاروانسرای الحاک در 60 کیلومتری شرق میامی قرار دارد و به دلیل تغییر مسیر جاده، امروزه در فاصله دو کیلومتری جنوب محور ارتباطی میامی – سبزوار واقع شده است.
کاروانسرای الحاک در دوره صفوی بنا شده و به شماره 2812 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
7342/6103

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


مرمت


کاروانسرای الحاک