گردشگری و توریسم

16 وقف جدید در چهارمحال و بختیاری ثبت شد

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن امیری روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت دهه وقف افزود: همچنین از دهه وقف سال گذشته تا دهه وقف امسال 27 موقوفه جدید به ثبت رسیده است که این موضوع راضی کننده نیست.
وی تصریح کرد: در مجموع درآمد ناشی از موقوفات استان نسبت به سال گذشته نه تنها رشد نداشته بلکه 3 درصد نیز کاهش داشته است.
امیری با تاکید بر فرهنگسازی در خصوص جذب نیات خیر مردم به سمت وقف، اظهار داشت: در خصوص آگاه سازی مردم نسبت به اهمیت وقف و نقش اقتصادی و اجتماعی آن در جامعه ضعیف عمل شده است و باید در این راستا اقدامات فرهنگی موثری در دستورکار قرار گیرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری همچنین از صدور سند برای 235 رقبه در استان طی سالجاری خبر داد و گفت: 5 میلیون و 605 هزار و177 مترمربع از موقوفات استان در سالجاری صاحب سند شدند و انتظار می رود تا پایان سال این تعداد به 800 سند افزایش یابد.
امیری، اجرای 25 هزار مترمربع طرح عمرانی در موقوفات و امامزادگان استان، اجرای 10 هزار مترمربع بازسازی بقاع متبرکه، اجرای طرح آرامش بهاری، برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در 45 بقعه، طرح ضیافت الهی در 35 بقعه و نشاط معنوی را از جمله فعالیت های انجام شده از سوی این نهاد در سالجاری برشمرد.
وی با بیان اینکه تاکنون یک هزار و 525 نیت وقف به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: در استان موقوفاتی در خصوص توسعه فرهنگ ازدواج، علم و فناوری و امور دانش بنیان، رفع محرومیت از روستاها و پیشگیری از آسیب های اجتماعی وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، تاکنون یک هزار و 715 موقوفه به همراه 3 هزار و 661 رقبه درآمدزا در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیده است.
دهه وقف همزمان با دهه آخر صفر از 15 تا 24 آبان نامگذاری شده است.
7363/2097

انتهای پیام /*


فرهنگی


وقف


بقاع متبرکه


چهارمحال و بختیاری