گردشگری و توریسم

24 روستای بوشهر هدف توسعه گردشگری شدند

به گزارش ایرنا، ارغوان مهدی زاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: صنعت گردشگری باید در روستاها رونق بگیرد که این ظرفیت بخوبی در استان بوشهر وجود دارد.
وی اظهارداشت: باید برای روستائیان آموزش های لازم ارائه شود تا بتوانند از فضای بومی خود بهره برداری لازم برای جذب گردشگر را فراهم کنند.
مهدی زاده اضافه کرد: در برخی روستاهای هدف گردشگری بحث آموزش در زمینه طبیعت گردی و همچنین صنایع دستی آغاز شده تا این افراد بتوانند بصورت توانمند وارد این عرصه کاری شوند .
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ادامه داد: روستاهای هدف گردشگری با برنامه ریزی دقیق و شناسایی ظرفیت های منطقه ای به سمت درآمدزایی و ایجاد مشاغل متعدد پیش می بریم.
مهدی زاده در مورد برخی از بومگردی های در حال تاسیس گفت: هدف ما تغییر در ساختار بومی و طبیعت یک روستا نیست ، بلکه هدف ما حفاظت و حراست از این بوم و فرهنگ و طبیعت است.
وی گفت: در این زمینه برای برخی روستاها پیشنهاد ایجاد کپر داده شده که گردشگر لذت استفاده از طبیعت بکر این روستاها را دریافت کند.
مهدی زاده گفت : به افراد در قالب 2 منطقه عشایری نیز با طبیعت سیاه چادری در حال آموزش هستیم که آنها نیز به زودی افتتاح می شوند.
وی افزود: تمام روستاهای استان بوشهر یک روستای هدف گردشگری هستند و ما از تمام طرح ها و ایده های دهیاران برای رونق اقتصادی در صنعت گردشگری در این روستاها حمایت می کنیم.
6047/6045

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


روستا


توسعه