گردشگری و توریسم

یک اثر هنری قزوین مهر اصالت یونسکو را دریافت کرد

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان محمدعلی حضرتی روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: آثار هنری سه هنرمند قزوینی به مراسم داوری شورای جهانی صنایع دستی (wcc ) برای دریافت نشان اصالت یونسکو راه یافته بود که در نهایت اثر هنری حسنی‌ ها گواهی نامه عالی جهانی و نشان مرغوبیت مهر اصالت یونسکو را دریافت کرد.
وی افزود: مراسم اعلام نتایج داوری این شورا به میزبانی ایران با حضور غدا هیجاوی رییس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورا در تالار آبی معاونت صنایع دستی کشور برگزار شد.
حضرتی با بیان اینکه این مراسم هر 2 سال یک بار برگزار می شود، اضافه کرد: آثاری در این مراسم برگزیده می شوند که مبین هویت فرهنگی و ملی کشور بوده و در طرح و روش تولید و استفاده از مواد اولیه طبیعی در تولید اثر خلاقیت داشته باشند.
به گفته حضرتی دریافت نشان مرغوبیت کالا و مهر اصالت صنایع دستی گامی ارزشمند در مسیر معرفی و عرضه صنایع دستی فاخر در بازارهای داخلی و بین المللی است و سهم موثری در تامین منافع هنرمندان این عرصه دارد.
حسنی‌ها مبدع رشته منبت بر روی شیشه بوده و تاکنون کسب هشت نشان ملی، یک نشان بین المللی مرغوبیت کالا از یونسکو و گواهی درجه یک هنری را در کارنامه هنری خود دارد .
6101

انتهای پیام /*


اقتصاد


ميراث فرهنگي


صنايع دستي


مهر اصالت