گردشگری و توریسم

مجمع همکاری های گردشگری ایران و ترکیه در تبریز برگزار شد

مرتضی آبدار روز یکشنبه در نشست مجمع همکاری های بین بخشی ایران و ترکیه با بیان اینکه یکی از شاخص های رشد و توسعه گردشگری ارتقا تعاملات با سایر کشورها است، افزود: توسعه تعاملات بین المللی شاخص مهمی است که پس از انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی، اهتمام مسئولان استانی بر آن قرار گرفته است.
وی گفت: در سه سال اخیر دیدارها و نشست های متعددی با حضور مسئولان عالی رتبه دولتی و بخش خصوصی گردشگری آذربایجان شرقی و استان ها ی مختلف ترکیه انجام شده است.
آبدار اظهار داشت: در نتیجه این تعاملات، شاهد معرفی هر چه بیشتر ظرفیت های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی و تبریز در بین مردم و بخش خصوصی گردشگری ترکیه هستیم که افزایش چشمگیر سفرها از جای جای ترکیه به آذربایجان شرقی گواه این مدعاست.
مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری چهارمین نشست مجمع همکاری های بین بخشی ایران و ترکیه در تبریز و ایجاد فرصتی مناسب برای افزایش تعاملات تجاری و اقتصادی بین دو کشور،افزود: برگزاری چنین رویدادهایی در استان گامی رو به جلو جهت توسعه همکاری های منطقه ای است.
وی حضور مدیران کل میراث فرهنگی چهار استان در تبریز را باعث ارتقای سطح تعامل و هم افزایی مابین استان ها در راستای توسعه گردشگری دانست و گفت: با توجه به ظرفیت های کم نظیر موجود در این استان ها، اعم از جاذبه های تاریخی جهانی، جاذبه های طبیعی و بوم گردی، جاذبه فولکلوریک و اشتراکات فرهنگی، ایجاد یک محور گردشگری کاملا دست یافتنی است.
6132/518

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


ايران و تركيه


نشست همكاري