گردشگری و توریسم

25 مترجم برای اجلاس جهانی گردشگری معرفی شدند

بهنام افتخاریان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این راهنمایان به زبان انگلیسی مسلط هستند و آموزش های لازم برای راهنمایی مهمان های خارجی حاضر در این اجلاس را فرا گرفته اند.
وی اظهار داشت: این اجلاس از اهمیت بالایی برخوردار است و تلاش شده تا بهترین راهنمایان مترجم برای آن انتخاب شوند.
افتخاریان گفت: راهنمایان به عنوان پیشانی گردشگری همواره در رویدادهای بین المللی نقش کلیدی را ایفا می کنند.
وی تاکید کرد: راهنمایان گردشگری سفیران فرهنگی هستند که امیدواریم با نقشی متمایز در چهلمین اجلاس جهانی گردشگری در همدان، خاطره ای از یک میزبانی باشکوه را در عرصه بین المللی رقم بزنند.
عضو هیات مدیره فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری نیز در خصوص برگزاری اجلاس جهانی گردشگری (UNWTO) در همدان گفت: با برگزاری این نشست باید بدنبال اهداف کلان از جمله شناسایی افراد متخصص، تاثیرگذار، خلاق و سرمایه گذار برای شتاب گیری روند پیشرفتمان باشیم.
محسن حاجی سعید افزود: این نشست باید در ابعاد مختلف بین المللی و منطقه ای برگزار شود، زیرا توسعه پایدار گردشگری می تواند گره گشای مشکلات اقتصادی کشور باشد.
وی عنوان کرد: چهره گردشگری در ایران باید تغییر کند و برگزاری این اجلاس یکی از روش های مقابله با ایران هراسی است که از آن میتوان به عنوان یک فرصت طلایی استفاده کرد.
حاجی سعید با اشاره به اینکه برگزاری چند پنل آموزشی در حاشیه اجلاس جهانی گردشگری، تاکید کرد: در طول برگزاری این پنل ها، انتقال تجربیات در گسترش سطح گردشگری تاثیر دارد و می تواند ظرفیت های گردشگری همدان و ایران را شکوفا کند.
عضو هیات مدیره فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری افزود: گردشگری یک موضوع ملی است و باید در سطح ملی دیده و برای آن برنامه بلند مدت طراحی شود.
وی گفت: در چند سال اخیر همه نهادها برای توسعه گردشگری کشور گام برداشته اند و در ابعاد کلان، به اجلاس جهانی گردشگری نظارت دارند.
گفتنی است؛ اجلاس جهانی گردشگری از 21 تا 24 آبان با حضور مهمان های خارجی از 150 کشور به میزبانی همدان برگزار می شود.
9904/2090

انتهای پیام /*


فرهنگي


اجلاس جهاني گردشگري


همدان 2018


UNWTO