گردشگری و توریسم

موزه اشیاء وقفی در همدان گشایش می یابد

به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد کاروند روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: اشیاء بسیار ارزشمند قدیمی، همچون کتاب های 700 ساله در برخی از بقاع متبرکه استان به صورت پراکنده وجود دارد که با راه اندازی موزه اوقاف، این اشیاء به صورت متمرکز برای نمایش عمومی در یک مکان ارائه می شود.
وی با بیان اینکه این موزه شامل اشیاء وقفی، اهدایی، نذری و کشفی است، اضافه کرد: در این موزه نزدیک به 450 شیء ارزشمند، طبقه بندی شده و نگه داری می شود.
حجت الاسلام کاروند افزود: بسیاری از آثار وقفی تاریخی در دست مردم وجود دارد که هنوز به دست ما نرسیده است و با راه اندازی این موزه از مردم دعوت می کنیم که برای حفظ این آثار به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مراجعه کنند.
وی با اشاره به در پیش بودن هفته وقف اظهار داشت: در این هفته نزدیک به 50 برنامه با شعار «وقف دسته جمعی» توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان برگزاری نشست با اقشار مختلف جامعه و محفل انس با قرآن را از برنامه های هفته وقف برشمرد و عنوان کرد: برپایی نمایشگاه وقف در حاشیه نماز جمعه همدان و همچنین اجرای نیت واقفین خیر اندیش در حوزه خدمات رسانی به مردم از دیگر برنامه های این هفته است.
وی ادامه داد: عملیات تخریب، بازسازی و تجهیز بخش درمانی 32 تخت خوابی امام حسین (ع) ملایر نیز در این هفته آغاز می شود و در روز 22 بهمن به بهره برداری می رسد.
حجت الاسلام کاروند گفت: مرمت و بازسازی برخی امامزاده ها در شهرستان های استان نیز در دستور کار این هفته قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 12 امامزاده تخریب، بازسازی و نوسازی شد، اظهار داشت: در یک سال گذشته 45 میلیارد ریال از محل موقوفات استان در حوزه سلامت هزینه شده است که بسیاری از آن به حوزه بیماران سرطانی و کلیوی تخصیص یافته است.
همدان از استان های غنی در حوزه وقف است و 713 موقوفه منفعتی دارد.
9904/2090

انتهای پیام /*


فرهنگي


اوقاف و امور خيريه


هفته وقف


موزه وقف