گردشگری و توریسم

44 ویزا برای اعضای اجلاس جهانی گردشگری صادر شد

به گزارش ایرنا، حمیدرضا یاری روز شنبه در نشست خبری چهلمین اجلاس جهانی گردشگری در همدان اظهار داشت: تیم اجرایی این اجلاس از 17 آبان در همدان مستقر می شود و دبیرکل اجلاس جهانی و معاون میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نیز پیش از این اجلاس در همدان حضور می یابند.
وی افزود: آیین گشایش این اجلاس روز 21 آبان در استانداری همدان به مدت 45 دقیقه با سه سخنران برگزار می شود و پس از آن نیز «ژوراب» دبیر کل سازمان جهانی گردشکری در نشست خبری با اصحاب رسانه حضور می یابد.
یاری با اشاره به اینکه در همین روز نخستین کارگاه آموزشی برگزار می شود، عنوان کرد: بعد از ظهر 21 آبان کارگاه آموزشی با موضوع نوآوری و فناوری در حوزه گردشگری در هتل باباطاهر برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه از سراسر کشور در این کارگاه های آموزشی شرکت می کنند، گفت: 10 تن از اساتید برجسته حوزه گردشگری در دنیا وظیفه تدریس در این کارگاه های آموزشی را به عهده دارند.
عضو هیات رئیسه سازمان جهانی گردشگری افزود: ظرفیت این کارگاه های آموزشی 200 تن است که در همان آغاز ثبت نام، ظرفیت تکمیل شد و پس از پایان این کارگاه ها گواهینامه بین المللی برای شرکت کنندگان در این کارگاه ها صادر می شود.
وی با بیان اینکه در روز 22 آبان نیز دو کارگاه، هرکدام با ظرفیت 30 نفر برگزار می شود، ادامه داد: در روز 23 آبان تور گردشگری غارعلیصدر، لالجین، گنجنامه و باغ موزه دفاع مقدس برای اعضای اجلاس جهانی گردشگری برپا می شود.
یاری تاکید کرد: این اجلاس بزرگترین رویداد گردشگری در چهل سال اخیر و حتی قبل از آن است که در کشور برگزار می شود و باید از این فرصت برای معرفی ظرفیت های گردشگری استان استفاده کنیم.
وی عنوان کرد: کمیته های برگزاری و کار لوجستیکی این اجلاس تکمیل شده است و تمامی شرایط برای میزبانی و مهمان نوازی از اعضای شرکت کننده در این اجلاس فراهم است.
عضو هیات رئیسه سازمان جهانی گردشگری با بیان اینکه اطلاع رسانی این اجلاس به بهترین شکل صورت گرفته است، افزود: حضور مسئولان در همدان می تواند هرکدام پوشش خبری ویژه ای داشته باشد و در اطلاع رسانی بیشتر این رویداد کمک کند.
در پایان این نشست از تمبر یادبود این اجلاس و همچنین پوستر جشنواره پاییزه همدان رونمایی شد.
چهلمین اجلاس جهانی گردشگری (UNWTO) از 21 تا 23 آبان با حضور اعضای کشورهای متفاوت به میزبانی همدان برگزار می شود.
9904/2090

انتهای پیام /*


فرهنگی


اجلاس جهانی گردشگری


رویداد همدان2018


UNWTO