گردشگری و توریسم

دماوند در بخش گردشگری شاهد یک انقلاب بزرگ است

مجید صفری روز شنبه در جلسه کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری که با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دیگر مسئولان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان دماوند به جهت داشتن پتانسیل ها و قابلیت های فراوان در سطح استان و حتی کشور می تواند به عنوان یک منطقه شاخص شناخته شود.
وی افزود: در اجرای سیاست های دولت، شهرستان دماوند به عنوان شهر نمونه گردشگری و پایلوت در این بخش معرفی شده و تمامی سعی ما تقویت این مهم و حمایت از سرمایه گذاران است.
این مقام مسئول با تاکید براینکه دماوند پتانسیل تبدیل شدن به قطب گردشگری ایران را دارد، ادامه داد: از ابتدای سال جاری بعد از مصوبه کمیته برنامه ریزی استان، 30 نقطه به عنوان مناطق شهری گردشگری و 60 نقطه به بخش گردشگری در سطح روستاها اختصاص یافت.
صفری خاطر نشان کرد: از 30 نقطه شهری تاکنون 7 نقطه و از60 نقطه روستایی نیز 20 نقطه برای اجرای طرح گردشگری مشخص شده که 11 نقطه ان در حوزه شهری و روستایی به بهره‌برداری رسیده است.
فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه با توسعه بخش گردشگری می توان اشتغال روستایی و آب کشاورزی را حل کرد، گفت: مسئولان شهرستان و نهادها باید زمینه حضور سرمایه گذاران ملی و فرا ملی را در شهرستان فراهم کنند تا شاهد توسعه این بخش باشیم.
همچنین قاسم میرزایی نیکو، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوعات مطرح شده در سفر یک روزه رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به شهرستان دماوند در جمع خبرنگاران بیان کرد: ایشان در این سفر از فضای پیشنهادی موزه صنایع دستی و گردشگری شهر کیلان بازدید کردند.
وی ادامه داد: مکانی در شهر کیلان برای موزه پیش بینی شده که در صورت تایید کارشناسان با اختصاص قطعه زمینی به مساحت 3 هکتار در مجاورت این مجموعه، موزه مردم شناسی و آثار تاریخی دماوند ایجاد می شود.
این مقام مسئول افزود: همچنین در جلسه کارگروه امروز، 6 نفر از کارآفرینان در حوزه گردشگری و بوم گردی مشکلات و مطالبات خود را مطرح کردند و این مطالبات آنان مورد بررسی قرار گرفت.
میرزایی نیکو در خصوص مصوبات جلسه کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان خاطر نشان کرد: مقرر شد تفاهم نامه ای با وزیر جهاد کشاورزی به منظور تعیین تکلیف در خصوص ب1348حث تغییر کاربری منعقد شود و همچنین درخواست ما از اداره کل استان، دادن اختیار استعلام های سرمایه گذاران به دماوند است.
این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین سه مرکز مجتمع ویلایی گردشگری در سه نقطه مورد ارزیابی قرار گرفت که پس از برگزاری جلسه سه جانبه با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و وزارت جهاد کشاورزی و شهرستان طراحی این سه نقطه انجام می شود.
تهرام/7246//1348

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


توسعه دماوند