گردشگری و توریسم

مونسان: وضعیت کاروانسرای «گدوک» فیروزکوه قابل توجیه نیست

به گزارش ایرنا، کاروانسرای 400 ساله گدوک یا عباسی که 18 سال پیش به ثبت ملی رسیده، اکنون به پارکینگ و محل تعویض روغن ماشین آلات راهداری تبدیل شده است.
علی اصغر مونسان روز شنبه در جمع خبرنگاران، پیگیری و هماهنگی نکردن مسئولان میراث فرهنگی و راهداری را در وضعیت کنونی این مکان تاریخی موثر دانست و اظهارداشت: کاروانسرای گدوک پس از مرمت، محل مهمی در حوزه گردشگری خواهد بود.
به گزارش ایرنا کاروانسرای عباسی در 17 کیلومتری شمال شرقی شهر فیروزکوه در محور تهران – مازندران احداث شده است.
گزارش ها حاکیست که این کاروانسرا توسط راه و شهرسازی استان مازندران به پارکینگ ماشین آلات مکانیزه و برف روب راهداری گدوک تبدیل شده است.
معاون رییس جمهوری در ادامه گفت و گو با بیان اینکه فیروزکوه ظرفیت تبدیل به قطب گردشگری را بویژه در حوزه طبیعت گردی در مجاورت کلانشهر تهران دارد به منطقه گردشگری «تنگه واشی اشاره » و خاطرنشان کرد: با توجه به حضور جمعیت بالای گردشگران در این محل تاکنون در زیرساخت های منطقه سرمایه گذاری های لازم انجام نشده بود.
وی افزود: طرح های یک سرمایه گذار مورد بررسی قرار گرفت و امید است با اجرای هرچه سریعتر این پروژه منطقه تنگه واشی به یکی از قطب های مهم گردشگری تبدیل شود.
معاون رییس جمهوری گفت: در مسائل بوم گردی، باید روستاییان همراه باشند تا ظرفیتی برای کسب و کار آنها نیز ایجاد شود چراکه اگر مشارکت های محلی وجود نداشته باشد هیچ امری به سرانجام نخواهد رسید.
مونسان در خصوص پروژه گردشگری دهکده «سیب» واقع در منطقه امین آباد فیروزکوه که اجرای آن متوقف شده است نیز تاکید کرد: نهادهای نظارتی درمورد این پروژه دغدغه دارد و باتوجه به اینکه سرمایه گذار دارد پیگیر هستیم تا با رعایت تمامی موارد بتوانیم موانع موجود را مرتفع سازیم.
شهرستان فیروزکوه با جمعیتی افزون بر 33هزار نفر، دارای دو بخش مرکزی و ارجمند در 120 کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است.
تهرام/9897/ 1008

انتهای پیام /*


فرهنگی


گدوک


فیروزکوه