گردشگری و توریسم

سمن ها به کمک گردشگری خراسان شمالی می آیند

به گزارش روابط عمومی این اداره کل، حبیب یزدان پناه اظهار داشت: فعالان صنایع دستی و گردشگری هم در بخش های روستایی، عشایری و شهری می توانند تسهیلات مناسبی برای توسعه کار دریافت کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی افزود: در راستای استفاده از ظرفیت جوامع بومی و محلی طرح ایجاد اقامت گاه های بومگردی دنبال می شود که تاکنون 28 اقامتگاه در استان مجوز فعالیت دریافت کرده اند و تا ایام دهه فجر امسال 20 اقامتگاه بومگردی دیگر نیز افتتاح می شود.
یزدان پناه با اشاره به قرار گرفتن حوزه گردشگری در اولویت های سه گانه استان گفت: با خلاقیت و فعالیت در حوزه‌هایی نظیر گردشگری می‌توان استان‌ را توسعه داد.
وی افزود: خراسان شمالی باید از معبر به مقصد گردشگری تبدیل شود و برای تحقق این امر باید تمام نهادها و مردم کمک کنند تا جاذبه ها و پتانسیل های استان به طور شایسته و موثر معرفی و در نتیجه زمینه جذب و ماندگاری مسافر فراهم شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی در ادامه اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون یکهزار و 677 میلیارد ریال تسهیلات به 14پروژه در حوزه گردشگری این استان پرداخت شده است.
یزدان پناه افزود: این پروژه ها شامل مراکز تفریحی و سرگرمی، هتل، اقامت گاه های بوم گردی، مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی و اردوگاه های گردشگری هستند.
وی با بیان اینکه در هر پروژه حوزه گردشگری بیش از 10میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است افزود: برخی از این پروژه ها از پیشرفت خوبی برخوردار است و امیدوار هستیم تا پایان امسال آماده افتتاح شوند.
یزدان پناه رویکرد سازمان میراث فرهنگی را واگذاری تصدی گری های حوزه گردشگری به بخش غیردولتی دانست و گفت: برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌گذاری خصوصی و بهره‌برداری از پروژه‌های گردشگری استان در دستور کار قرار دارد.
بیش از یکهزار و 200 اثر تاریخی در خراسان شمالی شناسایی شده که 583 اثر آن به ثبت رسیده است.
3007/ 6042

انتهای پیام /*


اجتماعي


ميراث فرهنگي


گردشگري


خراسان شمالي