اماکن دیدنی ایران

ماجرای برنده دروغین المپیاد جهانی ریاضی

فریب افکار عمومی؛مساله ای که سالهاست اصحاب رسانه را آزار می دهد و جالب آن که با گسترش امکانات و پیشرفت تکنولوژی باز هم شاهد آن هستیم؛حتی بیشتر از گذشته.

مثال هایش کم نیستند.اگر فقط به برنامه «حالا خورشید» رضا رشیدپور توجه کنیم می توانیم به چند مورد ناب آن برسیم.
پاکبانی که دکترای عمران داشت و البته که با واقعیت فاصله داشت، کودک نابغه ای که بهترین خودروسازان دنیا دنبالش بودند اما بعدا مشخص شد، نبودند و…
در سایر شبکه ها و برنامه ها مثل برنامه علی ضیا و دیگران هم از این مشکلات بوده که فهرست کردن آنها از این مجال خارج است.
یادم می آید چند سال پیش اعلام شد یک دانش آموز مقطع پایانی دبیرستان در المپیاد جهانی ریاضی موفق به کسب مدال طلا شده و این افتخار بزرگی محسوب می شد البته اگر درست بود که متاسفانه نبود.
اخبار این فرد در تلویزیون اعلام شد و این دانش آموز این قدر زیرکانه عمل کرده بود که مو هم لای درزش نمی رفت.
کار به جایی رسیده بود که بالاترین مسوولین آن شهر جهت استقبال به فرودگاه بین المللی آن استان رفته بودند. خلاصه این که جناب دانش آموز برنده مدال طلای المپیاد جهانی روی دوش ملت و در حالی که دسته گل زیبایی گردن آویزش بود در میان استقبال مسوولین و مردم با سلام و صلوات مورد استقبال قرار گرفت و…(عکس هایش نزد بنده موجود است)
چند ماهی که گذشت مشخص شد این بنده خدا اصلا در پاس کردن درس های ریاضی و شیمی در دبیرستانش هم مشکل داشته چه رسد به کسب مدال طلای المپیاد جهانی!
خلاصه این که بعدن از قول مسوول پرورشی ناحیه مربوطه اش شنیدم که به جهت حفظ آبروی خانواده اش در آن شهر، مساله را رسانه ای نکردند و با تذکر و گرفتن تعهد از او و خانواده اش قضیه را جمع و جور کردند.
این رشته اما به نظر سر دراز دارد…

این مطلب را در خبرآنلاین هم بخوانید.