گردشگری و توریسم

موزه تاریخ شهر بجنورد ایجاد می شود

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل علی مستوفیان اظهار داشت: طرح ساخت این موزه در محل ساختمان قدیمی شهرداری بجنورد پیگیری می شود.
وی افزود: مذاکراتی با شهرداری بجنورد در این خصوص انجام شده است، در صورت توافق قطعی مکان ساختمان قدیمی این شهرداری که قدمتی حدود 100 ساله دارد به موزه تبدیل می شود.
وی اظهار داشت: موزه ها از معدود مراکز حافظ یادگاران نسل گذشته و در حقیقت فرزندان هنر و تاریخ هستند چرا که اسناد معتبری از هنر، فرهنگ و تاریخ را ارایه می دهند.
مستوفیان افزود: در موزه تاریخ شهر بجنورد به منظور آشنایی شهروندان و گردشگران اسناد و تصاویر قدیمی از شهر بجنورد را جمع آوری و در معرض نمایش قرار می دهیم.
سرپرست معاونت میراث فرهنگی خراسان شمالی با بیان اینکه این موزه بیانگر و نمودار فرهنگ و تاریخ شهر بجنورد خواهد بود، گفت: جمع آوری، محافظت و به نمایش گذاشتن این اسناد در موزه به جذب گردشگر کمک و نیز اطلاعات بازدیدکنندگان از تاریخ شهر را افزایش می دهد.
خراسان شمالی دارای 6 موزه است که شامل عمارت مفخم موزه باستان شناسی و مردم شناسی، آیینه خانه مفخم موزه اسناد و نسخ خطی، حمام قدیمی جاجرم موزه گرمابه و تاریخ شهر جاجرم، موزه قلعه جلال الدین گرمه، موزه گرمابه و تاریخ شهر فاروج و موزه باستان شناسی و مردم شناسی شیروان (درحال افتتاح) است.
بیش از یکهزار و 200 اثر تاریخی در خراسان شمالی شناسایی شده که 583 اثر آن به ثبت رسیده است.
3007/ 6042

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


موزه


خراسان شمالي