گردشگری و توریسم

شهمیرزاد شهر پیشتاز کشور در احداث هتل هوشمند

به گزارش ایرنا، محمد تقی اعرابی عصر چهارشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: این هتل با زیربنای سه هزار و 500 مترمربع در هفت طبقه احداث شده است.
وی ادامه داد: این هتل دارای 20 واحد اتاق و سوییت با ظرفیت اقامت حدود 70 نفر در دو طبقه است.
وی افزود: دو طبقه از این هتل به سالن چندمنظوره و سالن غذا خوری، رستوران، فروشگاه صنایع دستی، کافی‌ شاپ و پارکینگ اختصاص دارد.
اعرابی تصریح کرد: اکنون بیش از 170 میلیارد ریال برای راه اندازی این هتل هزینه شده و بر اساس برآوردها پیش بینی می‌شود برای تکمیل و بهره ‌برداری، این میزان هزینه به 200 میلیارد ریال برسد.
وی برخورداری از سیستم تصفیه فاضلاب حاصل از مصرف آب و هوشمند بودن سیستم کنترل در بخش تاسیسات مکانیکی و الکتریکی را از ویژگی‌ های منحصر به فرد این هتل عنوان کرد.
وی یادآور شد: به منظور مدیریت مصرف، آب حاصل از تصفیه فاضلاب هتل برای مصارف کشاورزی، باغداری و فضای سبز مورد استفاده قرار می‌ گیرد.
اعرابی یادآور شد: این هتل دارای ظرفیت هایی چون انعطاف ‌پذیری و سهولت کنترل در سیستم مدیریت، کاهش نیروی انسانی و هزینه ‌های مربوط به آن، برقراری ارتباط آنلاین هر اتاق با واحد پذیرش و دیگر قسمت ها، تشخیص حضور یا فقدان حضور میهمان در هتل از سوی پذیرش و ثبت تمامی گزارش های مربوط به تردد میهمانان به صورت خودکار است.
سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری شهرستان مهدیشهر گفت: صرفه‌جویی در مصرف انرژی، افزایش میزان کارایی تجهیزات، ارتقای سطح ایمنی، رفاه و ارتقای کیفیت سرویس‌ دهی به میهمانان از ویژگی های شاخص این هتل است.
به گزارش ایرنا، استان سمنان دارای 228 مرکز اقامتی شامل 10 هتل، دو هتل آپارتمان، پنج مهمانپذیر، 65 اقامتگاه بوم گردی، 42 خانه مسافر، یک متل و پنج مجتمع اقامتی، محوطه و مجموعه گردشگری، 14 کمپینگ و 44 رستوران بین راهی، 9سفره خانه سنتی، 31 دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی است که در مجموع این اقامتگاه ها 2 هزار و 900 تخت برای اقامت گردشگران فراهم کردند.
7342/7408

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


هتل هوشمند


شهميرزاد