اماکن دیدنی ایران

موج جدید بارندگی‌ها از فردا

سازمان هواشناسی کشور پیش بینی کرد از روز پنجشنبه (دهم آبان) با نفوذ جریان های شمالی به سواحل خزر در استان‌های مازندران، گیلان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان و قزوین موج جدید بارندگی ها آغاز شود

تابناک: روز پنجشنبه در شمال شرق کشور وزش باد و کاهش دمای 3 تا 6 درجه‌‌ای در شرق و جنوب شرق به ویژه در زابل همراه است و در بخش‌های شرقی استان هرمزگان، وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک رخ خواهد داد.

آسمان تهران روز چهارشنبه صاف گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود و روز پنجشنبه نیز آسمان تهران نیمه ابری خواهد بود. بیشینه و کمینه دما در تهران 20 و 18 درجه است.

آسمان ایلام نیز دو روز آینده صاف پیش‌بینی می‌شود، همچنین در استان خوزستان آسمان صاف تا نیمه ابری است.

روز چهارشنبه نیز بندرعباس با بیشینه دمای 30 درجه بالای صفر گرم‌ ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 3 درجه زیر صفر و همچنین همدان با کمینه دمای 2 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهند بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی 98-97 (یکم مهرماه 97) تا روز پنجم آبان سال جاری 15.3 میلی ‌متر ثبت شد،‌ میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 7.3 میلی‌متر بود که بارش سال‌جاری 109.8 درصد بیشتر از سال گذشته است. همچنین میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور 8.5 میلی‌ متر بوده است که بارش سال جاری 79.9 درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته پنجم سال زراعی معلق به منطقه پیرانشهر در استان‌ آذربایجان غربی به میزان 108.8 میلی‌ متر بوده است.همچنین میانگین گرم‌ ترین منطقه دلگان در استان سیستان و بلوچستان به میزان 36.1 درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری به میزان منفی 2.3درجه سلسیوس بوده است.

با توجه به پیش بینی بارش‌های رگباری و احتمال آبگرفتگی محلی و موقت معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها بخصوص در مناطق کوهپایه‌ای و رودخانه‌های فصلی استان ها، از هموطنان خواسته شده است در زمان وقوع بارش های احتیاط های لازم را به عمل آورند.

احد وظیفه مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی نیز با توجه به افزایش ارتفاع موج بین یک تا یک و نیم متر در شرق خلیج فارس، به مردم توصیه کرد: در این مدت احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک به عمل آید و از شنا کردن در سواحل و بکارگیری قایق‌های تفریحی و سبک جلوگیری شود.