گردشگری و توریسم

خدمات دهی در مجموعه گردشگری تاراز اندیکا مناسب نیست

به گزارش ایرنا مجموعه گردشگری تاراز و شیمبار در بخش چلو شهرستان اندیکا با آب وهوای معتدل، چشمه و آبشارها و طبیعت کوهستانی در چهار فصل سال پذیرای حضور گردشگرانی از سراسر کشور است.
یکی از گردشگران منطقه تاراز در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: سالانه گردشگران ومسافران زیادی از استان های چهارمحال وبختیاری و اصفهان برای رفع خستگی و گذراندن اوقاتی خوش در این دو منطقه با صفا توقف می کنند اما متاسفانه حتی سرویس های بهداشتی این مناطق فاقد آب و مایع دستشویی هستند.
رضا نجفی ادامه می دهد:یکی دیگر از مشکلات این مناطق وجود سگ های ولگرد است که موجب آزار و اذیت گردشگران هستند.
رحیم جوادی یکی دیگر از این گردشگران با اشاره به ظرفیت های منحصر به فرد گردشگری در این مناطق می گوید: بارها مشکلات این دو مجموعه گردشگری به مسئولان گفته شده اما هیچ مسئولی به عنوان متولی پاسخگو نیست.
وی اضافه می کند: انبوهی از زباله ها در این مناطق انباشته شده که به موقع جمع آوری نمی شوند و طبیعت بکر اینجا آلوده می شود.
محمد مولایی رییس شورای اسلامی شهرستان اندیکا نیز در این زمینه به خبرنگار ایرنا می گوید: توجه به ظرفیت های گردشگری این شهرستان می تواند در توسعه و اشتغال پایدار نقش پررنگی داشته باشد اما متاسفانه در این زمینه دستگاه های متولی هیچگونه برنامه مدونی ندارند.
وی اضافه می کند:شهرستان اندیکا به ویژه بخش چلو یکی از قطب های گردشگری استان خوزستان است اما از این ظرفیت کمترین استفاده ای نمی شود.
سرپرست اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان اندیکا که به تازگی سکاندار این اداره شده است در این زمینه به خبرنگار ایرنا می گوید: هرچند مدت کمی که از شروع مسئولیتم گذشته اما پیگیری های زیادی برای رفع مشکلات این دو مجموعه گردشگری انجام داده ام و نشست های مشترکی با رییس جمعیت هلال احمر شهرستان برای تعیین تکلیف متولی منطقه تاراز و همچنین با بخش خصوصی برای حل مشکلات منطقه شیمبار داشته ام.
نبی الله باقری نسب اضافه کرد: مشکلات مجموعه گردشگری شیمبار بعد از توافقاتی با بخش خصوصی متولی، حل شده و در تلاش هستیم تا با همکاری مسئولان شهرستان و استان هر چه سریعتر مشکلات مجموعه گردشگری تاراز را نیزبرطرف کنیم.
ماه گذشته یک شکارچی متخلف کبک وحشی در شهرستان اندیکا نیز توسط یکی از قضات دادگستری به 6 ماه نظافت منطقه گردشگری و حفاظت شده شیمبار محکوم شد.
گفتنی است اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری شهرستان اندیکا که با عنوان نمایندگی مستقر شده حدود سه ماه بدون سرپرست بود.
شهرستان اندیکا در شمال شرق خوزستان یکی از شهرهای تاریخی خوزستان است که دارای 700محوطه تاریخی از دوره های مختلف و بیش از 50اثر ثبت ملی می باشد.
7159/6064

انتهای پیام /*


فرهنگي


انديكا


گردشگري


خدمات دهي